Známe hlavní témata Retail Summit 2024
Brand
Miriam Trofimenková 16.02.2024 | 4 min
Retail Summit 2024 se blíží a s ním i nové perspektivy a přístupy v retailovém sektoru. S hlavním tématem „Opening Minds & Markets“ se konference zaměřuje na nové strategie, inovace a trhy, které firmám umožní vypořádat se s dynamickým světem a nároky dnešní doby. Objevte, co nabízejí jednotlivé bloky summitu a které přednášky a diskuse si nesmíte nechat ujít.
Retail Summit je místem setkání podnikatelů, manažerů, expertů a inovátorů v obchodním sektoru. Nabízí jedinečnou příležitost pro osobní rozvoj, inspiraci, výměnu názorů a vzdělávání prostřednictvím bohatého programu plného přednášek a workshopů. Letos konference přivítá více než tisíc návštěvníků v Kongresovém centru Praha a připraven je 3-denní program, který začíná již 25.3.2024.
Letošním hlavním tématem summitu je „Opening Minds & Markets“, proto se workshopy i přednášky zaměřují zejména na nové perspektivy pohledu na současný vývoj, technologie a trendy, které ovlivňují obchod v roce 2024. Protože mít otevřenou mysl a být schopen přijímat nové nápady a inovace je jediný způsob, jak v rychlém moderním světě udržet svoji pozici a růst.
Blok A, "Opening Minds", se zaměřuje na budoucnost obchodu s důrazem na umělou inteligenci a současné technologické a ekonomické výzvy. Světově uznávaný stratég a autor, JP Castlin, zde představí své poznatky o skrytých nákladech v obchodu, nových výzvách pro maloobchod a strategii na zmírnění finančního tlaku, čímž otevírá cestu k odhalení potenciálu budoucnosti.
Blok B: Opening Markets, se zaměřuje na sdílení zkušeností a tipů, které pomohly otevřít bránu na nové trhy a úspěšně na ně vstoupit. Vystoupí například Adriana Jahňáková, která působí jako viceprezidentka globálního marketingu světoznámé společnosti Lego Group. Nás umí naštvat, když nechtěně stoupneme na lego kostku, a Adrianu zase štve, že se řada firem brání novým technologiím a inovacím místo toho, aby je využily ke svému růstu. Připravila si přednášku na téma „Jak firmu otevřít inovacím a zákazníkům“ a rozebere, jak se firma Lego učí z vlastních chyb a jaký je význam otevřenosti novým technologiím pro růst firmy.
O významu inovace a klíčových faktorech úspěchu v roce 2024 se dočtete i v našem článku "Jak se připravit na úspěšný rok 2024".
Mladé generace, to nejsou jen módní trendy a sociální sítě. Je to naše budoucnost. V bloku C: Make it Happen, doporučujeme navštívit přednášku “Jak se díky datům, technologiím a kreativitě otevřít nastupujícím generacím.” Odhalte, proč je důležité pochopit zákaznickou cestu například takové Gen Z, která jako první uměla dříve natočit video na internet, něž jak chodit. Jaké jsou nejnovější trendy v obchodě, jaký mají dopad na retail a jak se jim přizpůsobit a využít je pro svůj prospěch?
V bloku D vystoupí představitelé několika světoznámých firem, aby společně prodiskutovali tématiku budoucnosti retailu a jak se na ni připravit. Druhá diskuse je zaměřena na otevřený marketing a nové přístupy k maketingové strategii založené na tom, co a jak zákazníci opravdu nakupují. Tématu vývoje digitálního marketingu a aspektů, které ovlivní jeho budoucí vývoj, jsme se v článku věnovali už i my.
Věděli jste, že až 90% nákupního rozhodování je tvořeno podvědomě, na základě smyslových vjemů a emocí? Dokazuje to, že emoce hrají v marketingu významnější roli, než jsme si mysleli. Na přednášce bloku F a následné diskusi “Promoce nebo emoce?” zjistíte, jak využít dostupná data k podpoře emotivních rozhodování a zvýšení prodejů.
Letošním hlavním tématem summitu je „Opening Minds & Markets“, proto se workshopy i přednášky zaměřují zejména na nové perspektivy pohledu na současný vývoj, technologie a trendy, které ovlivňují obchod v roce 2024. Protože mít otevřenou mysl a být schopen přijímat nové nápady a inovace je jediný způsob, jak v rychlém moderním světě udržet svoji pozici a růst.
Jaký je program konference?
1. den - Workshopy a networking
První den Retail Summitu je věnován workshopům a networkingu, poskytujícím cenné informace o důležitosti generace Z, efektivním využíváním umělé inteligence, významu brandingu pro růst firmy, trendech v samoobslužných obchodech a roli AI v moderním obchodě, kterou někteří považují za hrozbu, jiní raketu za lepší budoucností. Poslední workshop dne je na téma zálohování a jeho vlivu na celý obchodní řetězec.2. den - Jak otevřená mysl přispívá k úspěchu
Druhý den konference vás čekají 4 bloky přednášek, které vyvrcholí společenským večerem se speciálním hostem Janou Kirschner a vyhodnocením Mastercard Obchodníka roku.Blok A, "Opening Minds", se zaměřuje na budoucnost obchodu s důrazem na umělou inteligenci a současné technologické a ekonomické výzvy. Světově uznávaný stratég a autor, JP Castlin, zde představí své poznatky o skrytých nákladech v obchodu, nových výzvách pro maloobchod a strategii na zmírnění finančního tlaku, čímž otevírá cestu k odhalení potenciálu budoucnosti.
Blok B: Opening Markets, se zaměřuje na sdílení zkušeností a tipů, které pomohly otevřít bránu na nové trhy a úspěšně na ně vstoupit. Vystoupí například Adriana Jahňáková, která působí jako viceprezidentka globálního marketingu světoznámé společnosti Lego Group. Nás umí naštvat, když nechtěně stoupneme na lego kostku, a Adrianu zase štve, že se řada firem brání novým technologiím a inovacím místo toho, aby je využily ke svému růstu. Připravila si přednášku na téma „Jak firmu otevřít inovacím a zákazníkům“ a rozebere, jak se firma Lego učí z vlastních chyb a jaký je význam otevřenosti novým technologiím pro růst firmy.
O významu inovace a klíčových faktorech úspěchu v roce 2024 se dočtete i v našem článku "Jak se připravit na úspěšný rok 2024".
Mladé generace, to nejsou jen módní trendy a sociální sítě. Je to naše budoucnost. V bloku C: Make it Happen, doporučujeme navštívit přednášku “Jak se díky datům, technologiím a kreativitě otevřít nastupujícím generacím.” Odhalte, proč je důležité pochopit zákaznickou cestu například takové Gen Z, která jako první uměla dříve natočit video na internet, něž jak chodit. Jaké jsou nejnovější trendy v obchodě, jaký mají dopad na retail a jak se jim přizpůsobit a využít je pro svůj prospěch?
V bloku D vystoupí představitelé několika světoznámých firem, aby společně prodiskutovali tématiku budoucnosti retailu a jak se na ni připravit. Druhá diskuse je zaměřena na otevřený marketing a nové přístupy k maketingové strategii založené na tom, co a jak zákazníci opravdu nakupují. Tématu vývoje digitálního marketingu a aspektů, které ovlivní jeho budoucí vývoj, jsme se v článku věnovali už i my.
3. den - Panelové diskuse s představiteli významných firem
Třetí, poslední den konference, nás čekají 2 bloky přednášek a diskusí. V prvním bloku E, nás zaujala diskuse s představiteli významných firem, na téma „E-commerce: nová pravidla hry“. Technologický rozvoj činí z e-commerce nejdynamičtější část obchodu a ovlivňuje chování zákazníků. Prodejci se následně musí vyrovnávat s tlakem na rychlost či informovanost a s dalšími zákaznickými očekáváními. Jak tedy optimalizovat svoji omnichannel strategii tak, aby z ní těžily zákazník i firma?Věděli jste, že až 90% nákupního rozhodování je tvořeno podvědomě, na základě smyslových vjemů a emocí? Dokazuje to, že emoce hrají v marketingu významnější roli, než jsme si mysleli. Na přednášce bloku F a následné diskusi “Promoce nebo emoce?” zjistíte, jak využít dostupná data k podpoře emotivních rozhodování a zvýšení prodejů.