Hodnotící SEO faktory Google

SEO
Lenka Stehlíková
Lenka Stehlíková 08.05.2023 | 4 min
Dnes, dříve než kdy dřív, je v e-commerce klíčové mít webovou stránku, která je viditelná a snadno nalezitelná pro uživatele. Přesně proto se stává SEO (Search Engine Optimization) důležitým nástrojem pro zvyšování viditelnosti a umístění webových stránek co nejvýš ve výsledcích vyhledávání na relevantní klíčové dotazy.
Hodnotící SEO faktory Google
Google, jako nejpopulárnější vyhledávač, má mnoho faktorů, které používá k hodnocení. 
 
Nedávno oznámil, že se bude soustředit na vylepšení svých vyhledávacích algoritmů a ukončil některé zastaralé rankingové systémy. Nejaktuálnější seznam hodnotících parametrů v rámci algoritmu najdete zde. Nově v seznamu konkrétně nenajdete tyto metriky: 
Není to tak, že by Google znenadání zanevřel na dohled nad rychlostí načítání. Metriky se spíše přejmenovávají a Google se snaží zamezit "přeoptimaliazaci webu", investování času a peněz do budování špatných metrik. Rozumějte, pokud má Google seznam 10 tzv. "must-have" bodů pro SEO, každý specialista se je bude snažit všechny ulovit jako Bludišťáky. Ale bude to tu přidanou hodnotu skutečně mít? 
 
Při rozhodování o SEO aktivitách je nezbytné mít na paměti, v jakém oboru se pohybujete, kdo je cílová skupina, jak je na tom technologicky konkurence

Jedním z nejdůležitějších prvků SEO je kvalita obsahu

Google hledá stránky s vysokou kvalitou a relevantním obsahem, který odpovídá dotazu uživatele. Proto je důležité zajistit, aby obsah na webové stránce byl kvalitní, relevantní a aktuální. To zahrnuje použití klíčových slov, nadpisů, popisků a dalších relevantních prvků. Děláte si plošné kvartální kontroly obsahu? Hýbe se vám portfolio produktů každý týden, měníte URL nebo kategorizaci, přidáváte nové produkty? Máte obsah produktového katalogu pevně v rukách? Pokud ne, nebojte si nechat pomoct.

Dalším důležitým prvkem SEO je backlinking

Backlinky jsou odkazy z jiných webových stránek, které směřují na vaše stránky. Google je bere jako důkaz autority a relevanci vašich stránek. Je však důležité, aby byly backlinky kvalitní a přirozené, aby nebyly považovány za spam. Získávání kvalitních backlinků může být časově velmi náročné, ale má dlouhodobé výhody pro SEO, stránka tak získává přirozeně na návštěvnosti a opírá se o hodnocení srovnatelné nebo lepší stránky, což je silným signálem pro ranking.

Rychlost načítání webových stránek je také důležitým faktorem pro hodnocení SEO

Ne tak extrémně pro roboty jako takové, ale především pro uživatele. Kdo by dnes měl trpělivost čekat víc než 2 vteřiny na načtení stránky? Zcela pragmaticky, lidsky. Vy ano?
 
Uživatelé očekávají rychlé načítání webových stránek a Google to bere v úvahu při jejich hodnocení. Je tedy důležité, aby byly stránky optimalizovány pro rychlost načítání, například snížením velikosti obrázků nebo minimalizací kódu. Pro sledování nejaktuálnějších metrik a porovnání výkonu po úpravách můžete použít např. tento nástroj. 
 
Dalšími faktory, které Google bere v úvahu při hodnocení SEO jsou mobilita, UX design, technická stránka webových stránek (například použití SSL certifikátu), social media signály a mnoho dalších.

Je důležité si uvědomit, že SEO je složitý proces a vyžaduje trpělivost. Pokud byste chtěli pomoc s auditem technických metrik, nebo obsahový audit, jsme tu pro Vás.
Lenka Stehlíková

Lenka Stehlíková

Cenové srovnávače, feedy a automatizace. To je pro Lenku skvělá společnost, ve které je nejštastnější. Lenka má dar do hloubky pochopit produktové portfolio a zamyslet se nad chováním zákazníků. Proto rychle zjistí, co je na vašem projektu důležité a za čím je potřeba jít. Svůj volný čas nejraději tráví na zahradě.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon