Analýza klíčových slov

Digital
Filip Szymanik
Filip Szymanik 10.05.2023 |
Analýza klíčových slov je nezbytnou součástí přípravy kvalitního e-shopového řešení a je to základ pro práci PPC a SEO specialistů a spousty dalších profesí. Cílem je zjištění slovních spojení, které používají uživatelé na internetu, když hledají informace, zboží nebo služby spojené s předem definovaným segmentem. Výstupem této analýzy jsou zpracovaná data o objemu vyhledávání, trendech a klasifikace jednotlivých dotazů.
Analýza klíčových slov

Využití analýzy klíčových slov

Zpracovanou analýzu můžeme využít hned v několika oblastech:

1) Návrh informační architektury

Analýza klíčových slov poskytuje svou přehlednou kategorizaci vyhledávacích dotazů základ pro rozdělení sortimentu nebo služeb do jednotlivých kategorií a podkategorií. Takto navržena struktura umožní zákazníkům se na webu vyznat a pohodlně nakoupit. Díky analýze pokryjeme v informační architektuře všechny relevantní dotazy dostatečným množstvím vstupních stránek.

2) Obsah na webu

Součástí analýzy klíčových slov jsou i dotazy, které nevedou k přímému nákupu. Ve výstupu jsou tyto dotazy rozděleny do jednotlivých tematických okruhů, které lze přidat na blog. Podle stanovených priorit v obsahové strategii jsou pak postupně jednotlivé články zpracovávané a publikované.
Kromě tvorby nového obsahu lze výstupy analýzy využít pro optimalizaci stávajícího obsahu, jakým jsou texty kategorií, meta popisky, titulky a nadpisy.

3) Pojmenování produktů a filtrace

Další činností, ve které lze využít data z analýzy klíčových slov, je specifikace pojmenování produktů a návrh parametrů a filtrů v kategorii. Přehledná a správně nastavená filtrace zaručí zákazníkům snadný a příjemný nákup.

4) Tvorba a struktura PPC kampaní

Analýza klíčových slov nám pomůže také v tvorbě struktury a pravidelné optimalizaci kampaní. Tvorba PPC kampaní se skládá z několika částí, které jsou při zvyšujícím se počtům časově náročnější. Vyhledávací dotazy v kampani se průběžně upravují a optimalizují. Díky analýze klíčových slov máme vyhledávací dotazy předpřipravené (víme, co uživatele nejvíce zajímá) - použitím těchto informací můžeme urychlit vytvoření kampaní i jejich optimalizaci. Dobře zvolená struktura nám pomůže v momentě, kdy máme více kampaní a musíme zajistit, aby se dotazy nepřekrývaly.

5) Plánování reklamních akcí

Z analýzy klíčových slov lze vyčíst, jak se vyvíjí hledanost jednotlivých dotazů v průběhu celého roku. U konkrétních kategorií nebo produktů je možné sledovat změny poptávky. Tyto informace můžeme pak využít v plánování reklamních akcí, tvorbě obsahu a dalších činnostech, které povedou k navýšení tržeb.
 
Musíme mít na paměti, že se pořád objevují nové vyhledávací dotazy, které reagují na nejnovější trendy, objevy a aktuality. Proto je potřeba analýzu klíčových slov pravidelně aktualizovat, abychom optimalizovali web na ty správné dotazy.
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Doporučujeme

Související články

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon