Google Search Console – základní přehledy

Analytika
Filip Szymanik
Filip Szymanik 29.06.2023 | 4 min
Google Search Console (GSC) je bezplatný nástroj od Google, ve kterém můžete zjistit nejenom, jak si váš e-shop vede v organickém vyhledávání, ale i spousty dalších důležitých informací a případných chyb souvisejících s vašim e-shopem/webem.
Google Search Console – základní přehledy

Představíme si pár užitečných přehledů

Indexování stránek

Nejdůležitější přehled, který GSC nabízí. Zjistíte zde potřebné informace o počtu indexovaných a neindexovaných stránek. V přehledu nechybí graf, kde vidíte vývoj počtu stránek v jednotlivých kategoriích v čase.

U neindexovaných stránek Google uvádí důvod, proč stránky nebyly indexovány a jejich počet. Některé z těchto důvodů jsou kritické, jiné jsou pro nás spíše informační, že je vše nastaveno správně. Vývoj jednotlivých chyb indexace je potřeba pravidelně kontrolovat, vyhodnocovat a dle závažnosti problému podniknout nápravné kroky. Jednotlivé seznamy chyb lze exportovat do excelu, kde je můžeme dále analyzovat.

Pro stránky s videi najdeme v GSC podobný přehled jenom s odlišnými důvody odmítnutí.

Výkon

Dalším důležitým přehledem je report výkonu. V tomto robustním reportu můžeme zjistit, jak si naše indexované stránky vedou ve výsledcích vyhledávání.

Report je rozdělený do dvou částí. V horní části se nachází graf, ve které lze sledovat zobrazení, prokliky, průměrné míru prokliku a průměrnou pozici v čase. Nad grafem máme možnost tato data filtrovat podle nejrůznějších kritérií. Pod grafem je tabulka, ve které jsou tato filtrační kritéria zobrazená a seřazená podle vybraných metrik. Po prokliku konkrétního řádku se data vyfiltrují dle dimenze.

Data lze porovnávat s předchozím obdobím. Důležité je však zmínit, že v GSC jsou data uložena pouze za posledních 16 měsíců. Pokud chcete sledovat starší období, je nutné data exportovat a ukládat.

Kvalita

V této sekci zjistíte, jak jsou vaše stránky přívětivé pro uživatele dle metrik Google. Jedná se o Core Web Vitals a použitelnost v mobilních zařízeních. Oba reporty mají podobnou strukturu jako report indexování. Je zde uvedený problém a jeho závažnost. Při výběru konkrétního problému se nezobrazí výpis stránek, ale pouze příkladová adresa URL (např. stránka produktu).

Může se stát, že v tomto reportu neuvidíte žádná data. Je to proto, že tato data jsou sbírána od reálných uživatelů pomocí Google Chrome. Takže pokud vaše stránky nemají dostatečnou návštěvnost, nelze pro ně report vygenerovat.

Strukturovaná data

Poslední skupinou jsou reporty chyb ve strukturovaných datech, která brání generování rozšířených výsledků na Google nebo položky, u kterých lze vylepšit jejich prezentaci ve výsledcích vyhledávání. Jednotlivé problémy nebo návrhy vylepšení lze rozkliknout a zjistit, ke kterým položkám se vztahují.
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon