Strukturovaná data v roce 2023
Performance
Lenka Stehlíková 31.03.2023 | 4 min
Strukturovaná data jsou klíčovým faktorem pro lepší indexaci vašich webových stránek a zvýšení viditelnosti v rámci výsledků vyhledávání. Google a další vyhledávače již delší dobu používají strukturovaná data k lepšímu pochopení obsahu stránek a k vytváření bohatších (hezčích a nápaditějších) výsledků vyhledávání, jako je například zobrazení výsledků s obrázky, cenami, hodnocením produktů, událostmi nebo recepty.
S rozvojem technologií a změnami v chování uživatelů se Google a další vyhledávače stále více zaměřují na specifické typy strukturovaných dat, které mají potenciál zlepšit výsledky vyhledávání a poskytnout uživatelům přesnější a užitečnější informace.
Jaké jsou v této oblasti nejnovější trendy a proč je důležité je mít na paměti?
Strukturovaná data pro e-commerce
E-shopy mají mnoho možností, jak využít strukturovaná data pro zlepšení svého SEO. Můžete například použít produktová data k vytvoření bohatých výsledků vyhledávání s cenami, obrázky a hodnocením. Dále můžete vytvářet výsledky souběžných produktů, což je užitečné pro zákazníky, kteří hledají alternativy k produktům, které zvažují.
Strukturovaná data pro Google, Alexa Voice Assistant, Siri Assistant
Jakýkoliv asistent se stává stále populárnějším nástrojem pro vyhledávání a získávání informací. Strukturovaná data mohou být využita pro poskytování rychlých a přesných odpovědí na otázky uživatelů, a to včetně informací o produktech, otevíracích dobách či adresách.
Strukturovaná data pro zvýšení kvality obsahu
Google se stále více zaměřuje na kvalitu obsahu a na to, jak užitečný je pro uživatele. Strukturovaná data mohou pomoci vytvořit kvalitnější obsah, který se i snáze čte. Kromě toho, pokud jsou data strukturována správně, mohou pomoci při tvorbě lepších interních odkazů a snížit tak míru odchodů z webu, což může mít pozitivní dopad na celkovou kvalitu stránek a na SEO ranking.
V současné době je důležité, aby měl každý e-shop správně implementovaná strukturovaná data, a to nejen pro lepší SEO, ale také pro vylepšení uživatelského zážitku a zvýšení konverzí.
S rostoucím významem hlasového vyhledávání a asistentů je také důležité, aby e-shopy využívaly strukturovaná data pro lepší zobrazení výsledků a přesnější odpovědi na dotazy uživatelů.
Použití těchto dat není jen trend, ale stává se standardem pro většinu webových stránek. Pokud chcete mít konkurenční výhodu a získat více návštěvnosti a konverzí, je nutné naučit se je správně používat a udržovat je aktuální.
Jak je na tom váš e-shop si můžete zdarma zkontrolovat v tomto nástroji.
V současné době je důležité, aby měl každý e-shop správně implementovaná strukturovaná data, a to nejen pro lepší SEO, ale také pro vylepšení uživatelského zážitku a zvýšení konverzí.
S rostoucím významem hlasového vyhledávání a asistentů je také důležité, aby e-shopy využívaly strukturovaná data pro lepší zobrazení výsledků a přesnější odpovědi na dotazy uživatelů.
Použití těchto dat není jen trend, ale stává se standardem pro většinu webových stránek. Pokud chcete mít konkurenční výhodu a získat více návštěvnosti a konverzí, je nutné naučit se je správně používat a udržovat je aktuální.
Jak je na tom váš e-shop si můžete zdarma zkontrolovat v tomto nástroji.