Jak na sociální sítě v roce 2024?

Digital
Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 18.02.2024 | 3 min
Ať jste boomer, mileniál nebo Gen Z, musíte se smířit s tím, že socky jsou na vzestupu a stávají se jedním z nejefektivnějších marketingových kanálů. Kdo chce mít vzkvétající byznys, musí na nich být aktivní a viditelný. Jaký obsah je aktuálně populární a na co se při tvorbě soustředit? Čtěte dál.
Jak na sociální sítě v roce 2024?
Sociální sítě jsou jako džungle. Najdeme tam pestrou škálu různých druhů obsahu, komunit a osobností. Ve vysoce konkurenčním a obsahem přeplněném prostředí však zůstane relevantní a viditelný ten nejsilnější, který se rychle přizpůsobuje a neustále inovuje svůj obsah. Zároveň na vás číhají výzvy v podobě změn algoritmu, trendů a negativních komentářů. Zkrátka nikdy nevíte, co na vás za rohem číhá. Proto jsme pro vás připravili mapu, která vás touto džunglí provede… alespoň do dalšího roku, dokud zase nevyjde update.

Jiná platforma, jiný mrav

Každá platforma má svá vlastní specifika, která byste měli respektovat. Přijít na Instagram a dostat naservírované 10 minutové video, je jako přijít do veganské restaurace a dostat čerstvý steak. Na LinkedIn je zase potřeba upravit tonalitu a přizpůsobit ji dané profesionální komunitě.

Analýza cílové skupiny

Měli byste mít v malíčku analýzu cílové skupiny a vědět, na jaké platformě se váš ideální zákazník pohybuje. Prodáváte zdravotnické pomůcky pro lidi ve věku 60 a více let? Na první pohled by se mohlo zdát logické, v rámci šetření nákladů, kompletně vyloučit Instagram z komunikace. Ale co ty babičky, které se v duchu stále cítí mladé, nechtějí zaostávat za mladšími generacemi a Instagram využívají ke krácení volného času tím, že píší povzbudivé komentáře vnoučatům a zveřejňují svůj právě upletený svetr? To už by ten Instagram asi za pokus stál… Samozřejmě byste měli vědět, jak velká tato skupina je, a musíte nastavit vhodnou komunikaci a cílení.

Sociální sítě jsou o zábavě

Víte, co je na sockách největší turn-off? Příliš reklamních příspěvků. Na sociální sítě se lidé chodí bavit, relaxovat a hledat inspiraci. Reklamami jsou sociální sítě už tak dost přeplněné a ujišťuji vás, že nikdo nesleduje profil na sociální síti proto, aby si mohl prohlížet reklamy.

Máte i vy nějaké oblíbené profily? Zamyslete se, proč je vlastně sledujete. Protože mají pěkné produktové fotky? Protože rádi vidíte sponzorované příspěvky? To asi ne. Obsah na sockách by měl v první řadě poskytovat přidanou hodnotu - ve formě zábavy, inspirace nebo vzdělávání.

Síla komunity a soukromých skupin

Všimli jste si na Instagramu či Facebooku vzestup skupinových chatů a soukromých skupin či komunit pro „vyvolené“? Nabízejí exkluzivní obsah, dřívější informace o slevách a komunikaci členů prostřednictvím soukromých zpráv, nikoliv komentářů, což je ještě více sbližuje. Vytváření a udržování komunit dává členům nejen pocit, že někam patří, ale také prostor komunikovat s lidmi se stejnými zájmy a sdílet zkušenosti. Značkám zase umožňuje přímou a osobnější komunikaci, která je postavena na dialogu a ne jen jednostranném sdílení obsahu. Komunity také umožňují získávat uživatelsky generovaný obsah (UGC) a napomáhají k péči o zákazníky, budují s nimi hluboké vztahy a zvyšují pravděpodobnost, že se takoví uživatelé stanou spokojenými, dlouhodobými zákazníky. 

Na přednášce od Raynetu na Digifestu jsme se dozvěděli, že až 68% zákazníků odejde ke konkurenci, protože mají pocit, že se o ně firma dostatečně nezajímá. Věděli jste to? Buďte těmi, kdo zákazníky opravdu staví na první místo a sledujte, jak to změní vaše podnikání.

Éra krátkých videí nekončí

Meta reelska a Youtube Shorts se nikam nechystají. Krátká videa jsou stále oblíbená díky své schopnosti podat potřebné informace rychle a přímočaře. Jejich dynamická povaha a okamžité spuštění udržují pozornost diváků efektivněji než fotky či dlouhá videa. Statistiky odhalují, že až 59 % zobrazených videí dokáže, že si uživatelé prohlédnou 40 až 80 % délky videa. Instagram reels si denně prohlíží více než 2 miliardy uživatelů a YouTube shorts více než 1,5 miliard uživatelů. Díky přirozeně vyššímu dosahu a engagementu, které reelska nabízejí, je k propagaci využívá stále více firem.

Autenticita v době umělé inteligence

Nepřijde vám zajímavé, že je na vzestupu využívání umělé inteligence a zároveň rostou i požadavky lidí na autenticitu? Zákazníci touží po osobním přístupu a chtějí cítit, že na druhé straně jsou skuteční lidé, se skutečnými zkušenostmi a emocemi, ne roboti. Sdílejte své úspěchy i pády, behind the scenes videa a obsah, se kterým mohou lidé soucítit. Upřímnost při komunikaci pomáhá budovat důvěru, takže buďte sami sebou …. nebo alespoň vycvičte AI tak, aby to vypadalo, že jste to vy. Tipy, jak efektivně pracovat s umělou inteligencí a jak si z AI vycvičit skvělého pomocníka, který vám splní každé přání, jsme vám již poskytli v minulém článku.

Závěr

Sociální sítě jsou sice velmi dynamickým prostředím, ale jedna věc se nemění – lidé prahnou po obsahu s přidanou hodnotou. Ano, mění se forma a design, ale uživatelé stále vyhledávají obsah, který je zábavný nebo edukační. A když budete mít při tvorbě dalších příspěvků na mysli alespoň to, tak už máte polovinu úspěchu za sebou.

Zdroje

https://thegraygency.com/battle-of-the-shorts-tiktok-vs-reels-vs-shorts/
https://www.yaguara.co/short-form-video-statistics/
Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon