Instagram upravuje algoritmus a Google Chrome musí smazat miliony dat | Online novinky duben 2024

Digital
Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 09.05.2024 | 2 min
Kterou zprávu chcete slyšet jako první, dobrou nebo špatnou? Ta špatná je, že anonymní režim na Google Chrome nebyl až tak anonymní… A ta dobrá je, že Instagram konečně přestal ignorovat menší účty a mění algoritmus v jejich prospěch. Čtěte dál.
Instagram upravuje algoritmus a Google Chrome musí smazat miliony dat | Online novinky duben 2024

Google Chrome Inkognito režim není až tak inkognito

I když Google Chrome svůj Inkognito režim popisoval jako soukromý, očividně se jeho představa soukromí liší od očekávání uživatelů. Potvrdilo se, že obléct si černý plášť a nasadit černé brýle opravdu neznamená, že vás nikdo neuvidí. Google Chrome totiž sbíral data o prohlížení svých uživatelů navzdory tomu, že používali anonymní režim.

Po žalobě Google přistoupil na dohodu, že data získaná z inkognito prohlížení smaže. Další podmínkou je aktualizace úvodní stránky při startu inkognito režimu a aktualizace informací o zpracování osobních údajů. Odteď musí být na úvodní stránce explicitně uvedeno, jaká data Chrome sbírá a uživatel musí mít možnost zakázat cookies třetích stran. Smazány budou muset být všechna data, která jsou starší 9 měsíců od data podpisu dohody v Prosinci 2023.

Adobe Express nyní v Chat GPT

Adobe navázalo spolupráci s Open AI a zavedlo Adobe Express GPT pro všechny předplatitele Chat GPT. Uživatel pomocí promptu zadá svoji představu ideální grafiky a obsahu. AI následně projde více než 200 000 šablon v Adobe Express a vyplivuje tu, která nejvíce vyhovuje popisu uživatele. Šablonu si uživatel může následně otevřít v Adobe Express, upravit a vyexportovat. Funkce Adobe Express GPT již je dostupná a ihned k vyzkoušení.
 

Adobe Express GPT

Instagram mění algoritmus

Instagram se konečně rozhodl i pro podporu menších tvůrců a upravuje algoritmus více v jejich prospěch. Každý příspěvek se v první fázi zobrazí menšímu publiku, o kterém algoritmus předpokládá, že jej nejvíce ocení. To může zahrnovat zobrazení i těm uživatelům, kteří tvůrce nesledují. Po následném vyhodnocení získaných reakcí se bude ve druhé fázi content s vyšším engagementem zobrazovat většímu publiku. Po určité době přijde další vyhodnocení a pokud jsou reakce stále vysoké, umožní to příspěvku dosahovat stále vyššího dosahu. To ovšem není jedinou novinkou.

Přiživování se na obsahu ostatních se přestane vyplácet. Instagram chce odměnit originální obsah vyšším dosahem a naopak jej omezit těm, kteří příspěvky jen repostují. Pokud se na Instagramu objeví repost originálního příspěvku, algoritmus to rozezná a označí jej štítkem s odkazem na originální příspěvek. Současně bude v zobrazování upřednostňovat originální příspěvek místo repostu. Účet, který zveřejní více než 10 repostů příspěvků během 30 dnů, nebude doporučen novým uživatelům.

Pokud jste tvůrce reakčních videí, remixů nebo memu, nemusíte se bát. Tyto druhy úprav původního příspěvku společně například s novým voice-overem za repost nepovažují. Jak to bude vypadat v praxi ukáže čas.

Jak na sociální sítě v roce 2024?

Využijte těchto změn ve svůj prospěch a rozjeďte svůj profil na Instagramu. Přečtěte si článek o tom, jak dělat sociální sítě (úspěšně) v roce 2024.
 

Česká e-commerce opět nabírá síly

Ekonomiku a e-shopaře jistě potěší zpráva, že tržby z e-commerce v prvním čtvrtletí vzrostly o 4 procenta oproti loňskému roku a trend růstu z konce roku 2023 tak pokračuje. Podle průzkumu od APEK se čeští spotřebitelé nebojí experimentovat a nakupují i na e-shopech, které nikdy předtím nevyzkoušeli. Pro nákup v prvním čtvrtletí si až 4 z 10 nakupujících vybralo zatím jimi nevyzkoušený e-shop.

LinkedIn zavádí nové předplatné

LinkedIn testuje nový druh předplatného, kterým cílí hlavně na malé a střední podniky. Funkce nového předplatného “Premium Company Page” mají firmám umožnit posílení důvěryhodnosti, zviditelnění a efektivnější oslovení nových zákazníků.

Správci účtu získají v předplatném možnost využívat při tvorbě obsahu AI (což už začíná být pro placené nástroje spíše standardem), a proto přibudou i podrobnější statistiky o návštěvnících profilu a další nové funkce. Novinkou bude možnost umístit na vrchol profilu reference, kontaktní informace či informace o webové stránce. Předplatné bude dostupné za 99 dolarů na měsíc, nebo za 839,88 dolarů při ročním předplatném.
Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon