Jak se prosadit jako malý e-shop mezi giganty:
Aneb jak budovat brand bez velkých investic

o projektu

V tomto příběhu se podíváme na to, jak uspět jako menší e-shop mezi giganty. Na ukázku jsme připravili teoretický příklad ze segmentu prodejců elektroniky. Tam najít giganta není těžké, ale znáte nějaké speciálky? Někoho kdo je opravdu zaměřený na jeden segment a v něm je špička? Co když právě to je cesta?

Brandová strategie

Na co nemají giganti prostor


Velcí hráči mají mnoho zbraní. Mají rychlé doručení, obrovskou nabídku, velkou nabídku služeb a platebních metod. Prostě věci, které si menší e-shop moc nemůže dovolit. Dochází tak k silné konsolidaci trhu, kdy silní hráči pojídají ty menší a nedávají jim prostor růst. Jak se tedy odlišit a i přes zdánlivě nekonečný massmarketing gigantů na trhu uspět?

Jednu věc velcí hráči moc nedovedou, a to je být speciálkou. Odborníkem na jeden segment. Někým, kdo zákazníkovi s nákupem opravdu dokáže poradit, ukáže mu i produkty, které jinde nejsou, a zaručí kvalitní poradenství a servis. A to vše může dělat i s vyšší cenou než konkurence. Jak se takovou speciálkou ale stát a vybudovat na tom brand?

Case

Content is king

Slova Billa Gatese jsou zde opravdu trefná. Vraťme se k příkladu elektroshopu. Řekněme, že vaše specializace jsou televize. Jak to dáte světu vědět? Jak se postaráte o to, že každý zákazník bude vědět, že pokud chce televizi, u vás vybere nejlépe? Tak že budete tvořit obsah, který se k těmto produktům přímo pojí.

Je tedy nutné psát o seriálech, filmech, aplikacích, smartboxech, ale i třeba hrách a hlavně těch televizích. Dát zákazníkům vědět, že rozumíte tomu co se děje v přímé blízkosti vašeho segmentu. Pokud jsem velkým filmovým fanouškem, na váš obsah narazím, začtu se a až budu vybírat, vím kam se obrátím.

Výsledek

Televize jen s námi

Díky specializaci si dokážete obhájit věci, které by si gigant dovolit nemohl, pokud by měl v segmentu uspět. Můžete mít menší šíři nabídky, prodáváte přeci jen to nejlepší. Nemusíte se soustředit na velkou rychlost dodání, zapálený zákazník nemá problém si počkat. A i ceny si obhájíte vyšší, protože kdo vám lépe poradí a pomůže, nežli speciálka?

Možná vám to celé přijde moc jednoduché, ale pokud chcete dobrý oblek, jdete do Tesco, nebo do Blažka? Speciálky mají a budou mít své místo na trhu. Pokud chcete uspět mezi velkými hráči, toto je ta nejjednodušší cesta. Moc rádi vám na ní pomůžeme, stačí nám napsat.

Case
arrow icon