731 odpovědí rychle a bez nákladů:
Zjistili jsme, jak zaujmout zákazníky rybářského obchodu

o projektu

Pro nový rybářský e-shop jsme připravovali kompletní strategii vstupu na trh. To je pro klienty i marketéry vždy těžká práce, protože lézt do zelí zavedeným a velkým hráčům je cesta trnitá a extrémně náročná. Abyste uspěli, musíte přijít skutečně s něčím, co zákazníky zaujme a co jinde nenajdou. Dnes vám ukážeme jen střípek této skládačky. Jak vlastně přijít na to, jací vaši zákazníci ve skutečnosti jsou a zda vaše argumenty budou mít účinek?

 

Strategie vstupu na trh

Nejprve workshop a pořádná 
příprava otázek

O segmentu rybaření sice něco víme, ale klient zná svůj segment vždy nejlépe. Byl tedy čas na nasávání informací. Na společném workshopu jsme celý záměr B2C prodeje rozebrali dopodrobna. Kdo jsou vaši zákazníci? Podle čeho volí svou výbavu? Proč a jak často rybaří? Tyto otázky a mnoho dalších bylo zásadní si položit a najít odpovědi. Od klienta ale informace nestačí. Sestavili jsme tedy dotazník do kterého potřebujeme nachytat co nejvíc odpovědí a ověřit si co jsme zatím zjistili.

Case

Jak bez nákladů oslovit tisíce rybářů
a dostat stovky relevantních odpovědí?

Dozvěděli jsme se, že rybářská komunita je opravdu přátelská a otevřená komunikaci. Tak jsme toho hned využili a dotazník udělali trošku obsáhlejší, než bychom pro analýzu dělali běžně. Dostali jsme se tedy více do hloubky. Data bylo potřeba získat rychle, přímo od zákazníků a ideálně s nulovými náklady... Vše se podařilo. Využili jsme webové a facebookové stránky rybářských komunit a během pár dní nasbírali velké množství relevantních odpovědí.

4
weby
20
skupin
731
zodpovězených dotazníků
 

Výsledek

Výsledky, které nás překvapily

Zajímavých dat bylo mnoho, teď je správně uchopit. Z workshopu s klientem jsme zasadili některé otázky, na které jsme si mysleli, že už známe odpověď, ale chtěli jsme si je ověřit. Ty nás překvapily nejvíce. Celý proces krásně ukázal, jak těžké je opravdu znát své zákazníky. Asi nejzajímavější byly malé rozdíly v preferovaných stylech rybaření. Zde jsme čekali jasné vítězství kaprařiny, ale přívlač byla jen o pár procent druhá a feeder nebyl daleko za nimi. Úžasné byly i reakce dotázaných. Komunita je to opravdu silná a komunikovat s ní bude klíčové.

Case

Výsledky, které daly projektu jasný směr

Rybáři opravdu rádi rybaří. Kdo by to řekl, že? Ovšem nakupují vybavení častěji než jsme si mysleli a nebojí se utrácet. Skoro 70 % dotázaných chodí na ryby alespoň jednou týdně, více než třetina z nich ještě častěji. Necelých 80 % dotázaných utratí ročně více než 5 000 Kč za vybavení, z nich třetina utrácí více než 20 000 Kč. Víme tedy, že máme vášnivé zákazníky, kteří rádi nakupují, i když ne moc často (67 % dotázaných nakupuje nepravidelně nebo jen párkrát za rok). Další puzzle této skládačky nám ukázaly jak se na trhu odlišit a zuajmout natolik, abychom společně s klientem postavili nejsilnější značku na trhu.

Case

Tým

Tuto strategii připravili

O skvělou práci na projektu se postarali:

Ladislav Vrábel

Ladislav Vrábel

Martina Řezáčová

Martina Řezáčová

arrow icon