Homepage B2B e-shopu:
Jak zaujmout nové zákazníky a pomoci stávajícím

o projektu

Pro společnost prodávající elektrotechnické součástky jsme připravovali zadání pro tvorbu nového B2B e-shopu. Jde o složitou disciplínu, kde je potřeba myslet na mnoho detailů. To na co se chceme zaměřit v tomto příběhu, je to první, co většina uživatelů e-shopu vidí a to homepage. Měla by totiž být stejná pro registrovaného i nového zákazníka?

Zadání pro e-shop

Jak by měla homepage správně fungovat

Hlavní pointou úvodní stránky, je zobrazit nejdůležitější informace každému uživateli, který na ni přijde. Ovšem nový zákazník, který ještě nenakupoval a nemá registraci potřebuje vidět úplně jiné informace, než zákazník, který již na e-shopu registrovaný je a nakupuje pravidelně. Jaké jsou tedy rozdíly?

Case
 

Nový zákazník

Homepage musí nového zákazníka lákat k nákupu. To ale není jen pěknými produktovými fotkami, u primárně B2B e-shopu je taková věc na prakticky posledním místě. Při rozhodování o nákupu je nutné se spíše zaměřovat na hlavní USP, hlavní kategorie produktů a CTA pro registraci či přihlášení se zmíněnými výhodami pro přihlášené uživatele. Tedy funguje velice podobně jako homepage klasického B2C e-shopu. Hlavní rozdíly jsou poté u přihlášeného uživatele.

 

Přihlášený zákazník

Ten má již úplně jiné preference, ví již co potřebuje a při pravidelných návštěvách e-shopu chce jednoduchou navigaci a vidět to nejdůležitější pro něj. Zjistili jsme, že ideálním řešením je takový "dashboard". Zákazník vidí své objednávky, má možnost přímo prokliku do fakturací a jeho oblíbených produktů a kategorií. Tedy může si tuto stránku do určité míry i upravovat dle svých preferencí.

Je důležité aby měl uživatel jednoduchou navigaci, která bude podporovat práci s e-shopem a nebude od ní odrazovat. Naopak hlavní USP, či claimy, které mají přesvědčit k nákupu se na stránce již nevyskytují, protože nejsou pro uživatele již důležité. Už nakoupil, je spokojený a chce nakupovat dále.

Výsledek

Konverzní stránka pro nové uživatele

Stránka kterou jsme navrhli pro nové uživatele je maximálně stavěná pro vysoký konverzní poměr. Uživatelé nevidí své ceny, vidí je dokonce s DPH, ale to napomáhá k tomu, aby se registrovali a pracovali s e-shopem více a dozvěděli se jaké ceny a výhody mohou mít po registraci. K registraci táhne například i fakt, že dokumenty spojené s produkty si neregistrovaný uživatel může zkusit stáhnout, ale dostane jen hlášku vedoucí k registraci.

Dashboard pro pravidelné nakupující

Stávající uživatelé naopak vidí ceny přímo své, mají možnost se přímo z hlavní stránky jednoduše prokliknout do svých faktur a profilu. Vidí stav všech posledních a opakujících se objednávek a mohou přímo z homepage nakupovat nejčastěji nakupované produkty či se prokliknout do svých oblíbených kategorií. Stránka je přehledná, stručná a obsahuje jen opravdu důležité informace. Toto zákazníkům velice zjednodušuje práci s e-shopem a vede k trvající spokojenosti.

Case

Tým

Tuto strategii připravili

O skvělou práci na projektu se postarali:

Ladislav Vrábel

Ladislav Vrábel

Martina Řezáčová

Martina Řezáčová

arrow icon