Od mystery shoppingu až po strategii:
Vymysleli jsme, jak srozumitelně nabízet jízdní kola

o projektu

V tomto příběhu se podíváme na další příklad, jak se poprat se složitým sortimentem. Významnému prodejci jízdních kol jsme pomáhali zvýšit prodej kol on-line. Ale jak zaujmout a úspěšně prodat kolo naprostému začátečníkovi, který si neumí vybrat to nejvhodnější? Obzvlášť když různí výrobci mají zcela jiné tabulky velikostí? Čtěte, jak jsme záhadu rozlouskli.

 

Produktová strategie

Mystery shopping na kamenné prodejně

Kdo někdy kupoval své první jízdní kolo, moc dobře ví, že bez pomoci je velice těžké si správně vybrat. Většina lidí nepozná, proč jedno kolo stojí dvacet tisíc a jiné třeba pětkrát víc. Zákazníci proto volí kamenné prodejny se zkušenými prodavači, kteří jim dokážou poradit. Online je ale situace mnohem složitější, protože žádná internetová stránka se jen tak nevyrovná člověku. Právě to však bylo našim cílem – přenést zákaznický zážitek z prodejny až do online světa.

V první řadě jsme potřebovali zjistit, podle čeho se vlastně správně vybírá kolo. A také, o co se vlastně zákazníci při výběru zajímají. Vyslali jsme tedy naši Marťu na prodejnu, aby si šla vybrat kolo.

Case

Řešení vůbec nespočívalo
v parametrech kol

Typické e-shopy samozřejmě pracují s parametry a jejich filtrací v produktových kategoriích, aby bylo snadno možné si vyfiltrovat třeba jen kola určité značky. To ale v tomto případě nestačí, protože zákazníkův výběr je závislý na úplně jiných informacích.

Na prodejně jsme se dozvěděli, že v první řadě je nutné se zákazníka zeptat, kde a jak často bude na kole jezdit. Následně potřebujeme informaci, jak bude jezdec na kole vysoký, protože jen takto je možné určit správnou velikost kola. Zákazníka v online prostředí tedy musíme vést ne na základě parametrů kol, ale naopak dle informací, které má jen on sám.

Case

Výsledek

Výběr kola během pár vteřin

Protože už jsme věděli, jak je potřeba při výběru kola postupovat, navrhli jsme do e-shopu pár vychytávek. Předně nákupního rádce, který klade zákazníkovi stejné dotazy jako prodavač, a podle odpovědí ho navede na vyfiltrovaný výběr kol.
 

Case

Důležité informace na dosah ruky

U každého kola jsme připravili prostor pro informace, dle kterých se zákazník skvěle zorientuje. Na kolech jsme se rozhodli zvýraznit, pro jakou výšku člověka jsou vhodná. Škálou jsme dokázali srozumitelně znázornit kvalitu komponent. A v neposlední řadě jsme pro každou kategorii navrhli možnost zadat výšku jezdce, kterou stačí zadat a převodní tabulky se už postarají o filtraci správné velikosti kol.
 

3
kroky v nákupním rádci
5
highlightů na produktu
6
vychytávek celkem
 
Case
Case

Tým

Tuto strategii připravili

O skvělou práci na projektu se postarali:

Martina Řezáčová

Martina Řezáčová

Aneta Renza

Aneta Renza

arrow icon