Jak jsme vymysleli 174 produktů:
Zbrusu nová a lákavá on-line prezentace bazénů

o projektu

Pro celosvětově významného výrobce bazénů jsme připravovali nový e-shop. Ten měl kromě prodeje bazénových technologií a zastřešení sloužit také pro sběr poptávek po bazénech. Jenže firma umí bazény vyrábět v tisícovkách různých variant. V takové nabídce by se zákazníci utopili. Nikdo tedy nevěděl, jak vlastně bazény na e-shopu prezentovat a v jakém počtu. Tuto kritickou část strategie jsme si vzali na starost my.

 

Produktová strategie

Výrobce umí tisíce bazénů.
Původní e-shop ukazoval dva

Albixon vyrábí dva základní druhy bazénů – skimmerový a přelivový. Každý může mít různé schody, velikosti, technologie i barvu. Bylo nám tedy jasné, že nelze na e-shopu prezentovat všechny možné kombinace. Zákazník by se v nich doslova utopil. Nemohli jsme se však spokojit ani s dvěma obecnými stránkami, které obsahoval už starý e-shop, protože zákazník se z nich nedozví o možnostech nabídky.
 

Konfigurační parametr Bazény Zastřešení
Druhy 3 5
Šířky 8 až 15
Hloubky 2 až 15
Barvy 4 3 až desítky
Schody 7 x
Možnosti krytiny x až 4
Celkem kombinací 1344 tisíce
Case

Jak srozumitelně prezentovat nabídku, která je nekonečná?

Vyhrnuli jsme si rukávy a pustili se do kategorizace bazénů a zastřešení. U každého jsme si připravili seznam parametrů, které jsou pro zákazníky nejdůležitější. Ty jsme pak použili pro následující škálování produktů.

Konfigurační parametr Kde se poprvé projeví Zdůvodnění
Druhy Kategorie Rozdíl mezi bazény je naprosto klíčový a definuje nejen pořizovací cenu, ale také způsob údržby. Proto doporučujeme toto dělení zachovat a pracovat s ním jako kategorií. Na úrovni kategorie je totiž možné lépe popsat rozdíly mezi jednotlivými typy bazénů
Šířky Podkategorie Šířka je jednoznačně hlavním parametrem, který zákazník používá, když o bazénu přemýšlí. Proto navrhujeme produkty diferenciovat podle rozměru a současně je zařadit dle rozměrových podkategorií, aby zákazník mohl jednoduše vyfiltrovat pouze ty velikosti, které chce. Z Analýzy klíčových slov také vyplývá, že zákazníci rozměry často hledají, proto je ideální mít na tyto dotazy odpovídající vstupní stránky v podobě rozměrových kategorií
Hloubky Produkt Hloubka sice není nejdůležitější parametr pro výběr bazénu, ale existují jen dvě typické hloubky. Pokud budeme hloubku používat jako další parametr určující samotný produkt, množství výsledných produktů naroste pouze 2x
Barvy Produkt Barvy jsou sice až 4, ale díky nim jsou produkty vizuálně rozlišitelné a mnoho zákazníků by možnost výběr barev mohlo ocenit už na úrovni kategorie. Doporučujeme tedy produkty dělit i dle barvy
Schody Varianta Možnosti schodů jsou již tak široké, že doporučujeme jejich výběr až na úrovni jednotlivých variant na detailu produktu. Důležité je, že varianta musí obsahovat i názorný obrázek jako v katalogu
Další příslušenství Po zadání poptávky Dalších možností je již tolik, že není možné je na úrovni produktů nebo variant komunikovat, aniž by došlo k zahlcení zákazníka. Proto navrhujeme zde již nechat ladění produktu na obchodním rozhovoru.
Case

Výsledek

Kolik stránek vlastně vzniklo?

Po schválení struktury jsme pokračovali konkrétním plánem, kolik produktů dle výsledné matice musí na e-shopu být vidět.
 

1344
Počet skutečných kombinací bazénů
174
Prezentovatelných produktů
16
Výsledných kategorií

Výsledkem je nabídka,
která zákazníky baví

Díky této strategii jsme získali jasný plán, jak bude on-line nabídka vystavěna s maximálním ohledem na zákazníky. Celou prezentaci jsme zabalili do příjemného designu, který v zákazníka pomáhá naladit na touhu po vlastním bazénu.
 

Case

Ještě blíž k zákazníkovi s bazénovými sety

Abychom výběr bazénu ještě více zjednodušili, navrhli jsme také koncept bazénových setů, které přesně odpovídají možnostem využití bazénů. Bazén a technologie v podobě jediného produktu je dalším krokem vstříc zákazníkům, kteří nerozumějí technickým detailům. Kdo se rád cachtá v teplé vodě s koktejlem, si tak vybere bazén stejně snadno jako rodina s dětmi nebo rekreační plavec.
 

Case
Case

Tým

Tuto strategii připravili

O skvělou práci na projektu pro společnost Albixon se postarali:

Ondřej Pešák

Ondřej Pešák

Aneta Renza

Aneta Renza

Filip Szymanik

Filip Szymanik

arrow icon