Jak jsme vymysleli 174 produktů:
Zbrusu nová a lákavá on-line prezentace bazénů
o projektu
Pro celosvětově významného výrobce bazénů jsme připravovali nový e-shop. Ten měl kromě prodeje bazénových technologií a zastřešení sloužit také pro sběr poptávek po bazénech. Jenže firma umí bazény vyrábět v tisícovkách různých variant. V takové nabídce by se zákazníci utopili. Nikdo tedy nevěděl, jak vlastně bazény na e-shopu prezentovat a v jakém počtu. Tuto kritickou část strategie jsme si vzali na starost my.
Produktová strategie
Výrobce umí tisíce bazénů.
Původní e-shop ukazoval dva
Albixon vyrábí dva základní druhy bazénů – skimmerový a přelivový. Každý může mít různé schody, velikosti, technologie i barvu. Bylo nám tedy jasné, že nelze na e-shopu prezentovat všechny možné kombinace. Zákazník by se v nich doslova utopil. Nemohli jsme se však spokojit ani s dvěma obecnými stránkami, které obsahoval už starý e-shop, protože zákazník se z nich nedozví o možnostech nabídky.
Konfigurační parametr | Bazény | Zastřešení |
---|---|---|
Druhy | 3 | 5 |
Šířky | 8 | až 15 |
Hloubky | 2 | až 15 |
Barvy | 4 | 3 až desítky |
Schody | 7 | x |
Možnosti krytiny | x | až 4 |
Celkem kombinací | 1344 | tisíce |

Jak srozumitelně prezentovat nabídku, která je nekonečná?
Vyhrnuli jsme si rukávy a pustili se do kategorizace bazénů a zastřešení. U každého jsme si připravili seznam parametrů, které jsou pro zákazníky nejdůležitější. Ty jsme pak použili pro následující škálování produktů.
Konfigurační parametr | Kde se poprvé projeví | Zdůvodnění |
---|---|---|
Druhy | Kategorie | Rozdíl mezi bazény je naprosto klíčový a definuje nejen pořizovací cenu, ale také způsob údržby. Proto doporučujeme toto dělení zachovat a pracovat s ním jako kategorií. Na úrovni kategorie je totiž možné lépe popsat rozdíly mezi jednotlivými typy bazénů |
Šířky | Podkategorie | Šířka je jednoznačně hlavním parametrem, který zákazník používá, když o bazénu přemýšlí. Proto navrhujeme produkty diferenciovat podle rozměru a současně je zařadit dle rozměrových podkategorií, aby zákazník mohl jednoduše vyfiltrovat pouze ty velikosti, které chce. Z Analýzy klíčových slov také vyplývá, že zákazníci rozměry často hledají, proto je ideální mít na tyto dotazy odpovídající vstupní stránky v podobě rozměrových kategorií |
Hloubky | Produkt | Hloubka sice není nejdůležitější parametr pro výběr bazénu, ale existují jen dvě typické hloubky. Pokud budeme hloubku používat jako další parametr určující samotný produkt, množství výsledných produktů naroste pouze 2x |
Barvy | Produkt | Barvy jsou sice až 4, ale díky nim jsou produkty vizuálně rozlišitelné a mnoho zákazníků by možnost výběr barev mohlo ocenit už na úrovni kategorie. Doporučujeme tedy produkty dělit i dle barvy |
Schody | Varianta | Možnosti schodů jsou již tak široké, že doporučujeme jejich výběr až na úrovni jednotlivých variant na detailu produktu. Důležité je, že varianta musí obsahovat i názorný obrázek jako v katalogu |
Další příslušenství | Po zadání poptávky | Dalších možností je již tolik, že není možné je na úrovni produktů nebo variant komunikovat, aniž by došlo k zahlcení zákazníka. Proto navrhujeme zde již nechat ladění produktu na obchodním rozhovoru. |

Výsledek
Kolik stránek vlastně vzniklo?
Po schválení struktury jsme pokračovali konkrétním plánem, kolik produktů dle výsledné matice musí na e-shopu být vidět.
Výsledkem je nabídka,
která zákazníky baví
Díky této strategii jsme získali jasný plán, jak bude on-line nabídka vystavěna s maximálním ohledem na zákazníky. Celou prezentaci jsme zabalili do příjemného designu, který v zákazníka pomáhá naladit na touhu po vlastním bazénu.

Ještě blíž k zákazníkovi s bazénovými sety
Abychom výběr bazénu ještě více zjednodušili, navrhli jsme také koncept bazénových setů, které přesně odpovídají možnostem využití bazénů. Bazén a technologie v podobě jediného produktu je dalším krokem vstříc zákazníkům, kteří nerozumějí technickým detailům. Kdo se rád cachtá v teplé vodě s koktejlem, si tak vybere bazén stejně snadno jako rodina s dětmi nebo rekreační plavec.


Tým
Tuto strategii připravili
O skvělou práci na projektu pro společnost Albixon se postarali: