XML Feedy bez zásahů programátorů
Zbožové srovnávače
Lenka Stehlíková 23.05.2023 | 2 min
XML feedy jsou v podstatě základním způsobem, jak sdílet data mezi různými systémy a aplikacemi. Každé prostředí, pro které XML feed generujeme, vyžaduje vlastní podmínky pro přenos informací a jejich párování. Např. Google, Seznam i Heureka vyžadují 3 rozdílné zadávací dokumentace.
Proč?
- protože vám to pomůže ušetřit peníze i čas
- protože vám to pomůže vydělat
Princip i účel je stále stejný. Ovšem...
Mám 1 produktovou kartu na e-shopu, tuto kartu chci inzerovat na 3 inzertních PPC platformách. Opravdu musím generovat 3 rozdílné xml feedy pro zbožové srovnávače a vše zadávat a kontrolovat 3x? ANOJe zásadní rozdíl XML feed vyrobit a generovat (jednorázová aktivita, potřeba programátora) a XML feed optimalizovat (repetitivní aktivita, programátor nebo šikovný a rychlý markeťák). My se zde budeme zabývat částí optimalizace feedu.
Proces úpravy nebo i drobných zásahů do feedu může být velmi časově i finančně náročný, protože vyžaduje znalosti programování. Nicméně, existují nástroje, které umožňují klientům provádět úpravy XML feedu bez nutnosti programátorského zásahu. Validace úprav probíhá v reálném čase, stačí kvalitní zadání, pro které produkty má být nasazená jaká optimalizační úprava.
Na českém trhu je několik nástrojů, výběr je na každém. My ve Fordigy nejraději pracujeme v Mergadu. Není to jen proto, že jsme mezi TOP agenturami se zlatým certifikátem, (tedy i z pohledu měření kvality a znalostí Mergada nám to se zbožovými srovnávači celkem jde), ale především proto, že je to nástroj, který se neustále vyvíjí. Uživatelské prostředí je mezi srovnatelnými aplikacemi bezkonkurenční a na podpoře Mergada jsou vždy usměvaví, svižní a rychlí v reakcích a pomoci.
S nárůstem dostupných Marketplaces (Kaufland, Alza, Mall, Amazon..), kdy všechny tyto platformy komunikují pouze formou XML feedu s vaším e-shopem nebo ERP systémem, je nástroj pro optimalizaci feedů MUST HAVE.
Díky nástrojům typu Mergado ušetříte za výrobu několika dalších feedů. Pokud základní feedy už máte, díky této aplikaci je dokážeme snadno převést na požadovaný formát každé nové platformy a feed nadále obohacovat a optimalizovat.
- Porušujete pravidla inzerce v produktových kampaních na Google a v Merchant máte stále zamítnuté produkty?
- Na Heurece nebo Zboží.cz máte minimální spárovanost a nemůžete tak soutěžit, i když máte nejnižší ceny na trhu?
- Chcete na Facebooku inzerovat jen sezonní zboží a nechcete muset dělat výběry ručně?
Pokud si nejste jistí kvalitou nebo aktuálností svých výstupních dat, můžete si v nástroji typu Mergado nechat udělat audit zdarma. Pokud by v něm bylo víc červené, než vám přijde vhodné, dejte vědět a rádi vám to pomůžeme narovnat.