Co je Zboží.cz a proč na něm nesmíte chybět?

Zbožové srovnávače
Lenka Stehlíková
Lenka Stehlíková 17.05.2023 | 4 min
Zboží.cz je největší český internetový tržiště, kde mohou e-shopy inzerovat své zboží a zákazníci zde mohou díky srovnávání na úrovni produktu vybírat mezi aspekty jednotlivých prodejců. Někde vítězí nabídka ceny, jinde služeb, někde zase uděláte nákup raději kvůli skvělému hodnocení.
Co je Zboží.cz a proč na něm nesmíte chybět?

Jak zbožový srovnávač funguje?

Zboží.cz funguje jako platforma, kde pokud nemáte kredit v peněžence, produkty se vám nezobrazí. Také je základní podmínkou mít registrovanou provozovnu – online prodejnu

Feed Zboží.cz

Každý e-shop své produkty exportuje na Zboží.cz pomocí XML feedu, což je soubor ve formátu XML, který obsahuje informace o produktové kartě každé položky z feedu (jako jsou název produktu, popis, cena, kategorie, obrázky a další informace). 

Váš feed by měl být co nejčastěji a pravidelně aktualizován, aby z e-shopu odcházely aktuální ceny a slevy na produktech se propsaly v co nejkratším čase.

Princip inzerování

Seznam.cz na podzim 2022 změnil vcelku razantně princip inzerování na Zboží.cz. Tedy, pro někoho. Produktové inzeráty (PI) nyní dostávají mnohem zásadnější prostor ve vyhledávací síti. Je tedy třeba vědět, že nemáte nastavenou inzerci na Zboží.cz podle starých principů, že nemáte "prodbidované" produkty nebo celé kategorie. Pokud jste změnu nepostřehli, oficiální článek si můžete nastudovat tady. Pokud byste chtěli s feedem nebo nastavením kampaní pomoci, budeme rádi k dispozici.

Opakování je matka moudrosti a výkonu, proto pro jistotu přikládáme základní tipy, jak na Zboží.cz vydělat:
  • Mějte kvalitní fotografie a popisy produktů. Zákazníci se rozhodují na základě toho, co vidí a čtou, takže mít kvalitní produktové karty pomůže k vyhledání a posílení rozhodovacího momentu. Pokud u vás najdou více informací o produktu než u konkurence, nakoupí u vás. 
  • Nastavte si konkurenceschopné ceny. Na Zboží.cz jsou zákazníci zvyklí porovnávat ceny od různých prodejců, takže mít konkurenceschopné ceny může být klíčové pro získání zákazníků. Zároveň zdůrazňujeme ale, že cena produktu není všechno. Je nutné hlídat marže. Lepší hodnocení, lepší služby e-shopu i dopravců, rychlost doručení, komunikační rovina e-shopu jsou ty body, kde si zákazník milerád připlatí. Jste v těchto bodech konkurenceschopní nebo bojujete cenou?
  • Snažte se získat co nejvíce pozitivních hodnocení. Zákazníci mají tendenci nakupovat od prodejců s vysokým hodnocením, takže získání pozitivních hodnocení může být klíčové pro získání důvěry a věrnosti zákazníků. Na každou recenzi můžete v prostředí administrace reagovat, poděkovat za ni, případně se osobně omluvit, nabídnout jiné řešení při problému. Sledujete své recenze a věnujete se jim?
  • Využíváte možnosti vylepšení svého XML feedu? Posíláte i nepovinné Tagy jako třeba prodloužená záruka, značka, řada nebo série? Dbáte na maximální spárovanost?
Lenka Stehlíková

Lenka Stehlíková

Cenové srovnávače, feedy a automatizace. To je pro Lenku skvělá společnost, ve které je nejštastnější. Lenka má dar do hloubky pochopit produktové portfolio a zamyslet se nad chováním zákazníků. Proto rychle zjistí, co je na vašem projektu důležité a za čím je potřeba jít. Svůj volný čas nejraději tráví na zahradě.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon