Signály publik pro Performance Max kampaně

Performance
Petr Miklošík
Petr Miklošík 13.04.2023 | 2 min
Signály publik jsou důležitou součástí při zakládání nové Performance Max kampaně. Signály publik pomáhají Googlu pochopit, na koho cílíte a tomuto publiku pak nabídnou váš obsah jako prvnímu. Publik, resp. signálů, ze kterých můžete vybírat, existuje celá řada. Jaké to jsou?
Signály publik pro Performance Max kampaně

Vlastní seznamy zákazníků

Vlastní seznamy zákazníků jsou pro Google prakticky nejčistější data, která mu říkají, kdo u vás nakupuje nebo provádí požadovanou akci na webu/e-shopu. Jedná se o seznam vašich zákazníků, který není ochuzen o žádnou ztrátu dat vlivem cookies, špatného přenosu dat, špatně nastaveného měření, apod. Pokud máte zákazníků opravdu mnoho, dá se nahrát jen výběr těch nejlepších, kteří u vás nakupují opakovaně nebo provádí největší objednávky. 

Podobná publika

Tato publika mohou vycházet buď přímo z publik od Googlu nebo z vlastních seznamů zákazníků. Zde bude docházet k o něco menší relevanci, než u seznamu vlastních zákazníků, nicméně i tak je doporučujeme začlenit. Zkrátka proto, aby měl Google pro začátek co nejvíce podpůrných dat pro hledání nových zákazníků.

Návštěvníci webu (vaše data)

Zde doporučujeme přidat především publika v podobně zákazníků, kteří u vás již nakoupili. Nebojte se obsáhnout data za delší časové období - např. za 180, 360 nebo 540 dní. (Což je nejdelší období, které Google umožňuje.) Přidat můžete i signály publik na návštěvníky, kteří byli v košíku, či kteří navštívili konkrétní kategorie či produkty – u těchto signálů publik doporučujeme pracovat s daty za kratší časové období, např. za posledních 7, 14 či 30 dní. 

Vyhledávací dotazy

Vyhledávací dotazy patří k těm nejlepším signálům pro Google. Využít můžete ta nejvýkonnější klíčová slova, která v kampaních přinesla největší konverze. Pracovat můžete ale i s dalšími klíčovými slovy, které charakterizují váš sortiment. Typicky se jedná o názvy kategorií či produktů (pokud je návštěvníci vyhledávají sami o sobě). Google pak na jejich základě zobrazuje reklamu lidem, kteří dané (či podobné) výrazy vyhledívají.

Publika s pravděpodobným zájmem o koupi

Jsou to publika, která Google, na základě chování uživatelů, zaškatulkoval do určité kategorie s nákupním chováním. Pokud najdete vytvořený segment se zájmem o koupi i pro váš sortiment, určitě ho také doporučujeme přidat jako další signál pro Google. Obzvláště, pokud vám funguje při cílení obsahových kampaní. 

Publika se zájmem

Google škatulkuje takové publikum, které vyhodnotí, že se zajímá o danou oblast, a to na základě návštěvy konkrétních typů webů, čtením článků na určité téma a celkově dle pohybu a chování na internetu. Jedná se o konkrétní výčet oblastí, kterých je v řádu nižších desítek. Doporučujeme využít u vhodných kategorií produktů či služeb. 

Publika dle podrobných demografických údajů

Jedná se o publika dle rodičovství, resp. zda mají děti a kolik jim je let. Dále o publika dle rodinného stavu (ženatí, svobodní apod.), úrovně vzdělání, v jakém sektoru pracují či zda vlastní nebo pronajímají bydlení. Tyto signály doporučujeme využít u určitých kategoriích zboží či služeb typu produkty pro děti do 2 let. 

Publika dle životních událostí

Jedná se o signály publik, u kterých došlo k nějaké významné události - např. svatba, stěhování, renovace domácnosti, změna zaměstnání, začátek podnikání, apod.

Publika procházející určité typy webů

Doporučujeme zadání konkrétních URL kategorií vašich konkurentů a URL webů a stránek, které nabízejí stejný či podobný sortiment, který máte vy. Google pak bude na tyto lidi (a jim podobné) cílit vaši reklamu.

Závěrem

V tomto článku jsme vám představili možnosti signálů publik, které se dají přidat do PMAX kampaní. Za nás určitě doporučujeme přidat konverzní vyhledávací dotazy, publika procházející určité typy webů, vlastní seznamy zákazníků a vaše data z webu. Ostatní signály publik jsou dalším možným rozšířením, které se hodí pro určitou část nabízených produktů či služeb.
Petr Miklošík

Petr Miklošík

Petr je náš neocenitelný kolega, který umí propojit marketingový a technologický svět. Specializuje se na webovou analytiku a je autorem většiny našich specifikací pro vývojáře. Je zárukou, že váš web a e-shop bude připraven pro měření všeho, co se na něm děje. Petr se nebojí ani výkonnostních kampaní a programatické reklamy. Ve volném čase rád cestuje, tráví čas s přítelkyní a zajde s přáteli na pivo.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon