Jak vyloučit klíčová slova z Pmax kampaní

Performance
Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 02.02.2024 | 3 min
Úprava a vyhodnocení Pmax kampaní na Google Ads umí být tvrdý oříšek. Naštěstí známe několik zlepšováků, jak získat o Pmax kampaních více údajů a upravit neupravitelné. V článku se dočtete, jak z Pmax kampaní vyloučit klíčová slova, témata nebo umístění. Spoiler alert – ano, opravdu to jde!
Jak vyloučit klíčová slova z Pmax kampaní
Kdo pracuje s Google Ads, jistě zná a používá Performance Max kampaně. Kombinují umístění na více kanálech v jedné kampani a díky umělé inteligenci jsou výjimečně efektivní. Pmax kampaně využívají automatizovaný Smart bidding, který pro vás napříč kanály nabízí vyšší biddy v aukcích, kde je nejvyšší pravděpodobnost konverze a maximalizuje tak výkon kampaně.

Mají však i slabé stránky, protože bez skriptů, které si musíte do účtu přidat ručně, nemáte šanci zjistit ani to, na které dotazy se vaše Pmax kampaň zobrazuje nejčastěji. Problematiku skriptů již v článku rozebírala naše Lenka, která zároveň představila několik svých nejoblíbenějších skriptů – mimo jiné i ten, který vám „unblackboxuje“ informace o vyhledávaných dotazech a pravidelně je posílá na váš e-mail.

Problém nastává zejména tehdy, když zjistíte, že se vaše reklamy zobrazují na nevhodná klíčová slova, nebo že se zobrazují na místech, na kterých se zobrazovat nechcete, například kvůli image značky nebo podstatě reklamy. V nastaveních Pmax kampaní máme zatím možnost vyloučit jen ty vyhledávací dotazy, které obsahují určitou značku. Pojďme se tedy podívat na to, jak lze vyloučit i jiná potřebná slova, témata nebo umístění z Pmax kampaní.

Vylučování v Pmax kampaních

Vylučování nevhodných elementů při Pmax kampaních je velmi omezené, ale ne nemožné. Jednou možností je vyloučení potřebných elementů na úrovní účtu (Nástroje a nastavení > Sdílená knihovna > Seznamy vylučujících klíčových slov/Seznamy vyloučených umístění). Pokud toto nestačí, můžete kontaktovat Google Ads podporu prostřednictvím formuláře určeného pro žádosti o úpravu Pmax kampaní. Pojďme si celý postup vyplňování projít společně.

1. Vyplnění základních údajů o Google Ads účtu

Začněte zadáním základních informací, včetně vašeho jména, e-mailu, na kterém máte Google Ads napojen, kontaktní e-mail (může být jiný než ten, na kterém je váš Google Ads účet) a ID konkrétního účtu, na kterém se nachází Pmax kampaň, kterou potřebujete upravit (agentury, které spravují z jednoho účtu více klientů, vyplňují číslo jednotlivých účtů, individuální firmy své Customer ID pro Google Ads Manager účet).
 

2. Vyberte, co chcete vyloučit


Chcete vyloučit konkrétní klíčové slovo, téma vyhledávání nebo umístění? Při vylučování klíčového slova se zobrazí další 3 otázky.
  • Musíte zvolit, zda chcete slova vyloučit na úrovni kampaně nebo celého účtu. Nezapomínejte, že vylučování na úrovni účtu ovlivní VŠECHNY kampaně.
  • Uveďte, proč tato slova chcete vyloučit – zvolte z několika možností, které zároveň nabízejí alternativní řešení. Pokud se váš žádná možnost netýká, zvolte poslední variantu tak, jak je zobrazeno na následujícím obrázku.
  • Do další otevřené otázky doplňte vysvětlení, proč potřebujete slova vyloučit a proč nemůžete využít alternativních možností.
Po zvolení vhodného elementu se zobrazí upozornění, že všechny instrukce musí být správně vyplněny v souboru, který je třeba stáhnout do počítače a podle návodu vhodně vyplnit.

3. Připojení přílohy

Příloha by měla obsahovat správně vyplněný soubor zmiňovaný v předchozím kroku. Přímo v souboru se nachází podrobný a přehledný postup s informacemi o tom, jak jej správně vyplnit. Jak tento soubor vypadá vidíte na následujícím obrázku. 

4. Souhlas a odeslání formuláře

Aby Google mohl tyto požadované změny aplikovat, je nutné poskytnout souhlas. Zaškrtněte obě políčka a nezapomeňte žádost odeslat. Zbývá čekat a Google Ads tým se vám brzy ozve. Berte na vědomí, že jakékoli změny prováděné vámi během toho, co Google provádí úpravy na vašem účtu, se smažou.

Zdroje
https://support.google.com/google-ads/contact/pmax_implementation
https://support.google.com/google-ads/answer/10724817?hl=en
Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon