Jak přidat GA4 eventy do Looker Studia jako metriku

Performance
Petr Miklošík
Petr Miklošík 30.01.2024 | 2 min
V minulé verzi Google Universal Analytics byly konverzní cíle automaticky integrovány do Looker Studia jako metriky. S příchodem nového systému Google Analytics 4 se ale situace změnila, proto se v tomto článku zaměříme na technické aspekty přidání GA4 eventů do Looker Studia formou metriky.
Jak přidat GA4 eventy do Looker Studia jako metriku

Kde je problém?

Při vyhodnocování více konverzních akcí, jako jsou nákupy, odeslání poptávkového formuláře, kliknutí na e-mail nebo kliknutí na telefon, budete nejspíš chtít vidět tato data přehledně uspořádaná v jedné tabulce. To vám umožní sledovat, jaké konverzní akce probíhají u jednotlivých zdrojů návštěvnosti, nebo přes jakou kategorii zařízení se uskutečňují a podobně. Tady však nastává problém.

Při napojení zdroje Google Analytics 4 do Looker Studia budete mít na výběr pouze metriky „Konverze“ nebo „Název události“. Chcete-li v Looker Studiu zobrazit data pro specifické názvy událostí, jako je například 'klik_telefon', musíte tyto události explicitně zadat do filtru. Filtr se ale aplikuje na celou tabulku, takže tento postup nelze použít, chcete-li vidět zároveň dimenzi zdroj/médium a k tomu i jednotlivé konverzní akce, jako metriky, v jedné tabulce.

Naštěstí lze toto omezení chytře obejít a jednotlivé konverzní akce do Looker Studia vložit jako samostatní metriky. To vám umožní kompletně se vyhnout filtrům a jednoduše si všechna tato data zobrazit v tabulce.

Postup pro přidání GA4 eventů jako metriky do Looker Studia

1. krok - V Google Tag Manageru si vložíte název události, kterou chcete vložit do Lookeru, do pole „Parametr události“ a hodnotu stanovíte na „1“. Ukázka postupu je zobrazena na následujícím obrázku.

 
2. krok - Nyní potřebujeme v GA4 vytvořit novou metriku pro každou z těchto událostí. Důležité je nesplést si metriku s dimenzí, protože pak by propojení nefungovalo správně. Níže naleznete ukázku, jak by metrika měla po vytvoření vypadat.

 
3. krok - Abyste tyto nově přidané metriky viděli i v Looker Studiu (dále jen LS), je třeba, abyste v LS u zdroje Google Analytics 4 klikli na „Obnovit pole“ a nové metriky do LS tímto způsobem načetli.

4. krok - Následně byste už měli mít možnost tyto metriky použít v tabulce či grafu v Looker Studiu. Výsledná tabulka může vypadat třeba následovně.

Doufám, že Vám tento tip pomůže s lepším zobrazením dat v Looker Studiu a k efektivnější a pohodlnější analýze. Máte-li k tomuto tématu či obecně k Looker Studiu jakékoli dotazy, neváhejte se nám ozvat.
Petr Miklošík

Petr Miklošík

Petr je náš neocenitelný kolega, který umí propojit marketingový a technologický svět. Specializuje se na webovou analytiku a je autorem většiny našich specifikací pro vývojáře. Je zárukou, že váš web a e-shop bude připraven pro měření všeho, co se na něm děje. Petr se nebojí ani výkonnostních kampaní a programatické reklamy. Ve volném čase rád cestuje, tráví čas s přítelkyní a zajde s přáteli na pivo.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon