Nejpoužívanější SEO nástroje
Screaming Frog
Screaming Frog se vyznačuje schopností důkladně prozkoumat každý kout webových stránek, identifikovat skryté SEO nedostatky a problémy, a poskytnout cenné návrhy pro jejich řešení a optimalizaci. Je velmi užitečným pomocníkem při zpracování komplexních SEO auditů, ale také při řešení specifických úkolů.Mezi jeho nejužitečnější funkce patří:
- Analýza Sitemapy – rychle zjistí, jestli v sitemapě máte všechny důležité stránky nebo jestli vyhledávačům nepředkládáte zrušené nebo přesměrované stránky.
- Analýza procházení – pouhým spuštěním odhalí, jestli máte dobře nastavený web a jestli se roboti vyhledávačů dostanou všude, kam potřebujete.
- Hromadné exporty interního prolinkování – zrušili jste některé URL, ale stále na ně vedou odkazy a vy nevíte odkud? Hromadné exporty se stavovými kódy 3xx a 4xx vám pomůžou odhalit, které odkazy je potřeba upravit.
- Vlastní Extractory – přecházíte na nové e-shopové řešení a máte problém s přesměrováním produktových stránek? Díky extraktorům můžete napárovat staré URL na nové URL pomocí identifikačních produktových kódu, které uvádíte na webu.
Semrush
SEMrush je komplexní nástroj pro digitální marketing, který nabízí široké spektrum funkcí pro SEO, content marketing, analýzu konkurence a PPC. Umožňuje hloubkovou analýzu klíčových slov, sledování pozic, audit webových stránek a audit zpětných odkazů.Nespornou výhodou je jeho mezinárodní zaměření - pracovat můžete s daty z různých zemí světa. Nejčastěji Semrush využíváme pro analýzy konkurence, audit zpětných odkazů a analýzy klíčových slov. V administraci je možné vyčíst velké množství dat z různych úhlů pro přehledné srovnání. Velmi užitečné jsou také návrhy klíčových slov pro PPC kampaně na zahraničních trzích.
V rámci projektu nabízí Semrush kompletní audit webu a sledování pozic.
Podobně jako Screaming Frog nabízí Semrush širokou paletu funkcí. Jeho cena je ale výrazně vyšší. Nejlevnější tarif začíná na 129,95 $ za měsíc.
Marketing Miner a Collabim
Marketing Miner (dále MM) a Collabim patří mezi dva nejpopulárnější nástroje pro český trh. Hlavní rozdíl mezi těmito nástroji spočívá v metodice práce s klíčovými slovy a analýze jejich hledanosti. Každý nástroj má svoji metodiku, odkud čerpá svoje data. Přehledně zpracovanou studii na toto téma najdete na stránkach Digichef.Projekty
V obou nástrojích můžete sledovat vývoj pozic svého projektu. Zatímco v MM jsou limity nastavené na 1000 slov týdně nebo 200 denně pro projekt, v Collabimu lze měřit na nejlevnějším tarifu 7500 slov v 14denním intervalu, nebo 535 denně, nebo 3750 týdně pokud máme pouze jeden projekt (limity platí na celý účet).
Marketing Miner v rámci projektu nabízí Alerting. Tato funkcionalita denně kontroluje na webu vše, co si nastavíte, přičemž nemusí jít pouze o váš web. Dalším užitečným upozorněním, které lze v MM nastavit je Monitoring zmínek. Chcete vědět, co se píše o vaší značce nebo o konkurenci? Vše nastavíte na pár kliknutí.
Jednorázové reporty
Další užitečnou částí obou nástrojů jsou reporty. Základní, nejpoužívanější reporty najdete samozřejmě v obou nástrojích. V MM jsou kromě toho i další užitečné reporty jako např. Dostupnost domén.Oba nástroje nabízí poměrně přívětivou cenu za nejlevnější tarif. V případě, že by vás standardní nabídky nenadchly, existuje možnost vyjednání individuálního tarifního plánu přímo na míru vašim potřebám.