Nejpoužívanější SEO nástroje

Digital
Filip Szymanik
Filip Szymanik 26.02.2024 | 3 min
Ve světě SEO existuje množství nástrojů, z nichž každý slibuje odlišné výhody. V tomto článku se soustředíme na ty, které nám denně pomáhají při vyhodnocování, auditech a zpracování různých druhů analýz.
Nejpoužívanější SEO nástroje

Screaming Frog

Screaming Frog se vyznačuje schopností důkladně prozkoumat každý kout webových stránek, identifikovat skryté SEO nedostatky a problémy, a poskytnout cenné návrhy pro jejich řešení a optimalizaci. Je velmi užitečným pomocníkem při zpracování komplexních SEO auditů, ale také při řešení specifických úkolů.

Mezi jeho nejužitečnější funkce patří:
  • Analýza Sitemapy – rychle zjistí, jestli v sitemapě máte všechny důležité stránky nebo jestli vyhledávačům nepředkládáte zrušené nebo přesměrované stránky.
  • Analýza procházení – pouhým spuštěním odhalí, jestli máte dobře nastavený web a jestli se roboti vyhledávačů dostanou všude, kam potřebujete.
  • Hromadné exporty interního prolinkování – zrušili jste některé URL, ale stále na ně vedou odkazy a vy nevíte odkud? Hromadné exporty se stavovými kódy 3xx a 4xx vám pomůžou odhalit, které odkazy je potřeba upravit.
  • Vlastní Extractory – přecházíte na nové e-shopové řešení a máte problém s přesměrováním produktových stránek? Díky extraktorům můžete napárovat staré URL na nové URL pomocí identifikačních produktových kódu, které uvádíte na webu.
Screaming frog nabízí široké množství funkcí, které pochopitelně nejsou zadarmo. Licence stojí aktuálně 239 €, což se ale vyplatí hlavně agenturam, a ne jednotlivému e-shopu.

Semrush

SEMrush je komplexní nástroj pro digitální marketing, který nabízí široké spektrum funkcí pro SEO, content marketing, analýzu konkurence a PPC. Umožňuje hloubkovou analýzu klíčových slov, sledování pozic, audit webových stránek a audit zpětných odkazů.

Nespornou výhodou je jeho mezinárodní zaměření -  pracovat můžete s daty z různých zemí světa. Nejčastěji Semrush využíváme pro analýzy konkurence, audit zpětných odkazů a analýzy klíčových slov. V administraci je možné vyčíst velké množství dat z různych úhlů pro přehledné srovnání. Velmi užitečné jsou také návrhy klíčových slov pro PPC kampaně na zahraničních trzích.

V rámci projektu nabízí Semrush kompletní audit webu a sledování pozic.

Podobně jako Screaming Frog nabízí Semrush širokou paletu funkcí. Jeho cena je ale výrazně vyšší. Nejlevnější tarif začíná na 129,95 $ za měsíc.

Marketing Miner a Collabim

Marketing Miner (dále MM) a Collabim patří mezi dva nejpopulárnější nástroje pro český trh. Hlavní rozdíl mezi těmito nástroji spočívá v metodice práce s klíčovými slovy a analýze jejich hledanosti. Každý nástroj má svoji metodiku, odkud čerpá svoje data. Přehledně zpracovanou studii na toto téma najdete na stránkach Digichef.

Projekty

V obou nástrojích můžete sledovat vývoj pozic svého projektu. Zatímco v MM jsou limity nastavené na 1000 slov týdně nebo 200 denně pro projekt, v Collabimu lze měřit na nejlevnějším tarifu 7500 slov v 14denním intervalu, nebo 535 denně, nebo 3750 týdně pokud máme pouze jeden projekt (limity platí na celý účet).

Marketing Miner v rámci projektu nabízí Alerting. Tato funkcionalita denně kontroluje na webu vše, co si nastavíte, přičemž nemusí jít pouze o váš web. Dalším užitečným upozorněním, které lze v MM nastavit je Monitoring zmínek. Chcete vědět, co se píše o vaší značce nebo o konkurenci? Vše nastavíte na pár kliknutí.

Jednorázové reporty

Další užitečnou částí obou nástrojů jsou reporty. Základní, nejpoužívanější reporty najdete samozřejmě v obou nástrojích. V MM jsou kromě toho i další užitečné reporty jako např. Dostupnost domén.

Oba nástroje nabízí poměrně přívětivou cenu za nejlevnější tarif. V případě, že by vás standardní nabídky nenadchly, existuje možnost vyjednání individuálního tarifního plánu přímo na míru vašim potřebám.

Závěr

Tyto nástroje patří mezi jedny z nejpopulárnějších SEO nástrojů díky své schopnosti poskytovat odborníkům cenné informace, které jsou klíčové pro formulaci účinných strategií. Avšak není nutné investovat do všech najednou – pro jednotlivý e-shop by to představovalo značnou finanční zátěž a navíc se mnohé funkce překrývají. Důležité je identifikovat, které údaje jsou pro vás prioritní, a na základě toho zvolit nejvhodnější nástroj. 

Jsme tady pro vás

Přemýšlíte, jak zvýšit viditelnost vašeho e-shopu a posunout váš online byznys na novou úroveň? Nechte to na nás. Využijte našich SEO služeb a získejte přesně to, co potřebuje váš projekt pro jeho růst. Ať už hledáte komplexní SEO audit, specifický průzkum, nebo dlouhodobou strategii pro sledování pozic, jsme tu, abychom vám pomohli dosáhnout požadovaných výsledků.

 
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon