Změny v metrikách Google Core Web Vitals

Digital
Filip Szymanik
Filip Szymanik 22.02.2024 | 1 min
Nová metrika Googlu, INP, již brzy nahradí současnou metriku FID. Kdy k tomu dojde, co to znamená pro vás a jak připravit svůj web na změny?
Změny v metrikách Google Core Web Vitals
Core Web Vitals, vyvinuté společností Google, představují klíčové metriky pro hodnocení kvality a uživatelské přívětivosti webových stránek. Každá z metrik se zaměřuje na aspekty, které jsou důležité pro uživatelský zážitek, a aktuálně jsou to načítání, interaktivita a vizuální stabilita. Změna se týká metriky FID, která se zabývá právě hodnocením interaktivity a responzivity. 

Nová metrika Interaction to Next Paint (INP) nahradí stávající metriku First Input Delay (FID) v Core Web Vitals (CWV) 12. března tohoto roku. Poprvé byla metrika INP uvedena jako experimentální v květnu 2022. Tato metrika má za cíl lépe zhodnotit interaktivitu na webu.

Jak se můžete připravit?

První krokem je zjištění, jakých výsledků v této metrice dosahujete. Nejjednodušším řešením je použití nástroje PageSpeed Insights

Pokud zjistíte, že výsledek metriky INP pro váš web „potřebuje vylepšit“ nebo „je špatný“, měli byste identifikovat, v jakých interakcích je váš web nejpomalejší a následně je optimalizovat. Existuje několik doporučení, které vám pomohou web zlepšit.

Co se stane, až bude INP součástí CWV?

FID je stále zastoupen v mnoha nástrojích Google stejně jako INP. FID bude 12. března odstraněn z Google Search Console jakmile se INP stane metrikou CWV. Ostatní nástroje jako PageSpeed Insights nabídnou šestiměsíční období ukončení podpory, aby vývojáři měli možnost aktualizovat svůj kód. 

Pokud máte nějaké další otázky ohledně zahrnutí metriky INP do CWV pro Google Search podívejte se na oznámení INP na Google Search Central.



Zdroj: https://web.dev/blog/inp-cwv-march-12
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon