Co si posílat do datové vrstvy u e-shopů k eventu Purchase?

Digital
Petr Miklošík
Petr Miklošík 05.04.2024 | 3 min
Které informace si zasílat v datové vrstvě na děkovací stránce k události „Purchase“? Díky těmto datům je možné průběžně vyhodnocovat trendy a stanovit další optimalizační a rozvojové kroky na e-shopu a v kampaních.
Co si posílat do datové vrstvy u e-shopů k eventu Purchase?
Zasílaná data se rozdělují do 3 hlavních skupin dle toho, čeho se týkají  – jedná se o data vztažená k události, k produktům a k uživateli.

Data o událostech

Doporučené informace v datové vrstvě vztažené k události (včetně plnění konkrétními hodnotami pro jednodušší pochopení) jsou za nás následující:
 
Parametr a vzorová hodnota Popis
shipping_tier: "PPL doručení na adresu" Jedná se o vybraný způsob doručení, se kterým byla uskutečněna objednávka
payment_type: "Dobírka" Jedná se o vybraný způsob platby, se kterým byla uskutečněna objednávka
transaction_id: "T_12345" Jedná se o jedinečný identifikátor transakce
value: 618.80 Jedná se o peněžní hodnotu události bez DPH a bez nákladů na dopravu a platbu
tax: 121.73 Jedná se o daňové náklady spojené s transakcí (DPH z ceny produktů + DPH z ceny dopravy a platby)
shipping: 100 Jedná se o cenu dopravy bez DPH spojenou s transakcí
currency: "CZK" Jedná se o měnu položek spojených s událostí ve formátu 3 písmen ISO 4217
coupon: "SLEVA15" Jedná se o název/kód použitého kupónu

Data o zákazníkovi

Další skupinou jsou data vztažená k uživateli/k zákazníkovi. Níže jsou za nás doporučené parametry včetně ukázek hodnot, které si v datové vrstvě zasílat.
 
Parametr a vzorová hodnota Popis
customer_name: "Jan" Jedná se o jméno nakupujícího
customer_surname: "Novák" Jedná se o příjmení nakupujícího
customer_email: 'jan.novak@gmail.com' Jedná se o email nakupujícího
customer_call: '777777777' Jedná se o telefon nakupujícího
customer_country: "Česká republika" Jedná se o stát z fakturační adresy nakupujícího
customer_city: "Brno" Jedná se o město z fakturační adresy nakupujícího
customer_street: "Pražákova 407/2" Jedná se o ulici z fakturační adresy nakupujícího
customer_zip: "638 00" Jedná se o PSČ z fakturační adresy nakupujícího
clv: "lifetime value" Jedná se o celkovou hodnotu všech objednávek realizovaných tímto stejným zákazníkem
orders: "text" Jedná se o celkový počet objednávek realizovaných tímto stejným zákazníkem
last_order: "date" Jedná se o datum poslední objednávky
segments: "B2B" Jedná se o název segmentu, do kterého byl uživatel zařazen
company_name: "Firma, s.r.o." Jedná se o název firmy, pokud daný uživatel nakupuje na firmu
userId: "5051691" Jedná se o ID uživatele
 

Data o produktech

Poslední skupinou jsou data vztažená k produktům. Níže jsou za nás opět doporučené parametry včetně ukázek hodnot, které si v datové vrstvě zasílat.
 
Parametr a vzorová hodnota Popis
item_id: "SKU_12345" Jedná se o ID produktu
item_name: "Krmivo pro psy xxx" Jedná se o název produktu
currency: "CZK" Jedná se o měnu ve formátu 3 písmen ISO 4217
discount: 8.50 Jedná se o hodnotu peněžní slevy bez DPH spojenou s položkou
index: 0 Jedná se o index/pozici položky v seznamu (0,1,2,3,apod.)
item_brand: "NoName" Jedná se o značku položky
item_category: "Pro psy" Jedná se o kategorii 1. řádu
item_category2: "Krmivo" Jedná se o kategorii 2. řádu
item_category3: "Granule" Jedná se o kategorii 3. řádu
item_category4: "Štěně" Jedná se o kategorii 4. řádu
item_category5: "Malé plemeno" Jedná se o kategorii 5. řádu
item_variant: "1 kg" Jedná se o variantu položky nebo popis pro další podrobnosti/možnosti položky
price: 89.25 Jedná se o cenu produktu bez DPH v jednotkách zadaného parametru měny
quantity: 1 Jedná se o množství položky

Závěr

Výše jsem popsal za nás obecně doporučené parametry, které je vhodné si u e-shopů do datové vrstvy u eventu Purchase zasílat. Samozřejmě vždy záleží na typu projektu a na sortimentu, který daný e-shop nabízí. Musíme si určit, co je pro daný byznys důležité vyhodnocovat a na základě toho upravit zasílané parametry v datové vrstvě na míru danému byznysu.

Doufám, že vám tento článek pomůže k lepšímu měření a vyhodnocování dat. Pokud budete mít k tomuto tématu či obecně k analytice nebo datové vrstvě jakékoli dotazy, neváhejte se nám ozvat. Mějte pěkný den a budu se na vás těšit v dalším článku.

Nevíte si rady?

Pokud potřebujete s data layer poradit, neváhejte nás kontaktovat a my vám s tím rádi pomůžeme.

KONTAKTOVAT
Petr Miklošík

Petr Miklošík

Petr je náš neocenitelný kolega, který umí propojit marketingový a technologický svět. Specializuje se na webovou analytiku a je autorem většiny našich specifikací pro vývojáře. Je zárukou, že váš web a e-shop bude připraven pro měření všeho, co se na něm děje. Petr se nebojí ani výkonnostních kampaní a programatické reklamy. Ve volném čase rád cestuje, tráví čas s přítelkyní a zajde s přáteli na pivo.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon