Co je SEO a proč je pro online byznys nezbytné?

Digital
Filip Szymanik
Filip Szymanik 03.06.2024 | 2 min
Pojem SEO jste už určitě slyšeli - klíčová slova, vysoké pozice ve vyhledávačích a hlavně vyšší organická návštěvnost. Jak to ale funguje a proč na tom vyhledávačům tolik záleží?
Co je SEO a proč je pro online byznys nezbytné?

Co je SEO?

Když se někomu chcete zalíbit, možná změníte svůj vzhled nebo i chování podle toho, co dotyčný preferuje. A SEO je v podstatě to samé.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je postup, který zvyšuje viditelnost webových stránek a jejich hodnocení na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). Zahrnuje celou řadu technik a strategií navržených tak, aby byly webové stránky atraktivnější pro vyhledávače, jako je Google nebo Bing. Konečným cílem je přivést na web organickou (neplacenou) návštěvnost zlepšením jeho pozice ve vyhledávačích pro relevantní klíčová slova a fráze.

Hlavní složky SEO

  • On-Page SEO: Týká se optimalizace jednotlivých webových stránek. To zahrnuje optimalizaci obsahu, zdrojového kódu HTML, meta tagů, záhlaví a obrázků.
  • Off-Page SEO: Tvoří ho aktivity prováděné mimo web a zahrnuje především linkbuilding, marketing na sociálních sítích a budování povědomí o značce.
  • Technické SEO: Zajišťuje, že web splňuje technické požadavky moderních vyhledávačů. To zahrnuje rychlost webu, přívětivost pro mobily, indexování, procházení a architekturu webu.
  • Obsahové SEO: Zaměřuje se na vytváření a optimalizaci vysoce kvalitního obsahu, který je relevantní, poutavý a hodnotný pro uživatele, a zároveň je v souladu s algoritmy vyhledávačů.

Proč na obsahu vašeho webu vyhledávačům tolik záleží ?

Google, Bing a jiné vyhledávače mají k dispozici miliardy uživatelských dat. Díky nim vědí, které weby uživatelé preferují a které naopak okamžitě opouštějí. A každý vyhledávač chce přece uživatelům nabídnout přesně to, co hledají, aby si vybudoval silnou uživatelskou základnu.

Pro určení finálního pořadí v SERPu používají vyhledávače složité algoritmy se spoustou hodnotících faktorů a metrik. Patří sem např. relavance a kvalita obsahu, nebo Core Web Vitals, které hodnotí Google. Všechny tyto faktory mají vliv na výsledky vyhledávání.
Core Web Vitals si můžete na svých stránkách změřit díky bezplatnému nástroji PageSpeed Insights. Nedosahujete dostatečně vysoké skóre? Přečtěte si, jak zlepšit své skóre v PageSpeed Insights.

Jaké výhody díky SEO získáte ?

1. Zvýšená viditelnost a návštěvnost

Vyšší pozice ve vyhledávačích vedou ke zvýšené viditelnosti, což zase vede k většímu organickému dosahu. Podle našich údajů tvoří organické vyhledávání 35 až 50 % veškeré návštěvnosti webových stránek.

2. Vyšší důvěryhodnost

Webové stránky, které se zobrazují na první stránce výsledků vyhledávání, jsou uživateli obecně vnímány jako důvěryhodnější.

3. Efektivní marketing s nízkými náklady

Ve srovnání například s PPC reklamou je SEO vysoce efektivní a má téměř nulové náklady. Zatímco PPC sice přináší okamžité výsledky, SEO poskytuje dlouhodobé výhody a vyšší návratnost investic (ROI), protože neustále přitahuje organickou návštěvnost bez průběžných výdajů na reklamu.

4. Lepší uživatelská zkušenost

SEO není jen o vyhledávačích, ale zlepšuje také uživatelskou zkušenost. Faktory jako rychlé načítání stránky, optimalizace pro mobily a kvalitní obsah zlepšují celkový uživatelský dojem, což vede k nižší míře okamžitého opuštění a vyššímu zapojení.

Závěr

SEO je nepostradatelnou součástí úspěšné online obchodní strategie. Zlepšením hodnocení webových stránek ve vyhledávačích mohou podniky zvýšit svou viditelnost, přilákat více organického dosahu, vybudovat důvěryhodnost a získat konkurenční výhodu na trhu.

Chcete se zobrazovat na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání?

Kontaktujte nás nyní pro komplexní plán optimalizace nebo SEO audit.
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon