10 tipů pro úspěšné vánoční e-mailové kampaně

E-mail marketing
Šárka Doleželová
Šárka Doleželová 03.12.2023 | 2 min
Vánoční období představuje pro e-commerce klíčovou šanci k rozvoji. Efektivní e-mailové kampaně mohou vašemu e-shopu zajistit výrazný nárůst tržeb. Jak vytěžit z e-mailových kampaní maximum a odlišit se od konkurence v záplavě slevových akcí?
10 tipů pro úspěšné vánoční e-mailové kampaně
Vánoce nabízí pro většinu e-shopů neocenitelnou příležitost k navýšení prodejů. Neměli byste ve vaší celkové strategii zapomínat na e-mailing, který může významně přispět k vašemu úspěchu nejen v této sezóně. Klíčem k dosažení maximálního efektu je připravit efektivní strategii, která vás výrazně odliší od konkurence a plně využije potenciál, který vánoční období pro váš internetový obchod přináší. Připravili jsme pro vás 10 praktických tipů, jak na to.

1. Zanalyzujte data z předchozího roku

Pokud jste vánoční kampaně rozesílali i loni, jste značně ve výhodě. Zaměřte se na to, co vám v minulých letech fungovalo, a co nikoliv a využijte tato data k inspiraci pro tento rok. Odpovězte si především na tyto otázky:
- Které produkty se ve vánočním období prodávaly nejlépe? 
- Který segment zákazníků nakupoval nejvíce? 
- Které kampaně byly nejúspěšnější? 

2. Rozšiřte a segmentujte databázi

Oslovte nové potenciální zákazníky prostřednictvím cílených pop-upů nebo Facebook Lead Ads a segmentujte své publikum na základě předchozího chování a zájmů. Tímto způsobem můžete posílat více relevantních a personalizovaných e-mailů, které skutečně zaujmou vaše zákazníky​​.

3. Plánujte dopředu

Předem si vytvořte ucelený plán, kdy a co budete komunikovat. Díky tomu budete mít jasný přehled o počtu jednotlivých rozesílek, jejich obsahu či časových rozestupech. Myslete na to, že v průběhu vánočního období jsou vaši zákazníci zahlceni nejrůznějšími slevovými akcemi, proto by ve vašem plánu neměl chybět i jiný typ obsahu než prodejní.

4. Buďte kreativní

Nalaďte vaše zákazníky vánoční atmosférou a oblékněte vaše newslettery do svátečního kabátku. Využijte ve vašich e-mailech interaktivní prvky, jako jsou gify, videa či odpočítávadla. Inspirujte se adventním kalendářem a připravte speciální nabídky, které budou zákazníci očekávat každý den v adventním období​​.

5. Vyvolejte pocit naléhavosti (FOMO)

Použijte časově omezené nabídky, upozornění na poslední termíny dodání, stejně jako speciální slevy, které vzbudí u zákazníků pocit, že musí jednat rychle​​.

6. Oslovte neaktivní kontakty

Oslovte zákazníky, kteří v průběhu roku nebyli aktivní, pomocí speciálních vánočních nabídek nebo připomenutím vaší značky a produktů​​.

7. Vsaďte na emoce a příběhy

Lidé během Vánoc cítí silnější pouto k emocionálním a osobním příběhům. Vytvořte e-maily, které sdílejí inspirativní příběhy vašich zákazníků, zaměstnanců nebo vaší značky. Příběhy by měly odrážet vánoční atmosféru a hodnoty vaší značky.

8. Vzdělávejte své zákazníky

Poskytněte informace a návody, které pomohou vašim zákazníkům při výběru správných produktů. Vytvořte například průvodce pro výběr vánočních dárků pro maminku, babičku, přítele či šéfa. Skvělým zpestřením mohou být i různé návody na DIY výrobky.

9. Vyzkoušejte A/B testování

Pokud chcete maximalizovat výkonnost vašich e-mailových kampaní, vyzkoušejte A/B testování. Testujte různé předměty e-mailů, obsah, CTA tlačítka, obrázky či časy odeslání, abyste zjistili, co nejlépe rezonuje s vaší cílovou skupinou.

10. Informujte zákazníky o vaší společenské odpovědnosti (CSR)

Zahrňte do svých e-mailů informace o tom, jak vaše značka přispívá k udržitelnosti nebo charitativním aktivitám. Tato transparentnost a odpovědnost může posílit vztah zákazníků k vaší značce a inspirovat je k nákupu.

Závěr

Pro další tipy a inspiraci si neváhejte stáhnout letošní Velký vánoční e-mailingový checklist od Ecomailu. Tento komplexní průvodce vám poskytne užitečné tipy na konkrétní kampaně a příklady z praxe. Přejeme vám bohatou vánoční sezónu, plnou úspěšných e-mailových kampaní, které nejen potěší vaše zákazníky, ale také podpoří váš obchodní růst.
Šárka Doleželová

Šárka Doleželová

Šárka je nadšenec do sociálních sítí, obsahu a využívání umělé inteligence. Našemu týmu dodává přehled v nejnovějších trendech, které hýbou marketingovým světem. Na práci ve Fordigy ji nejvíc baví různorodost klientů a také to, že se každý den naučí něco nového. Volný čas ráda tráví v přírodě, s přáteli, u knížky nebo dobrého filmu.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon