Recenze zákazníků

Brand
Filip Szymanik
Filip Szymanik 22.05.2023 | 2 min
Recenze jsou velmi důležitým nástrojem. Ukazují spokojenost zákazníků s vašimi službami, produkty a komunikací. Je potřeba je sledovat a vyhodnocovat zpětnou vazbu na jednotlivé oblasti nákupního procesu. Dobré recenze můžou být tím faktorem, podle kterého se nový zákazník rozhodne pro vás. Spokojený zákazník má větší pravděpodobnost, že využije vašich služeb i v budoucnu. Určitě je potřeba na recenze reagovat a ukázat, že vám na názoru zákazníka záleží a případné výtky vyřešit a vysvětlit.
Recenze zákazníků

Recenze produktů na webu

První skupinou recenzí jsou recenze u produktů na webu. Ty pomáhají zákazníkům v rozhodování, jestli konkrétní produkt chtějí zakoupit. Správně implementované recenze u produktu nám můžou pomoci ve výsledcích vyhledávání, jelikož se zde můžou propisovat, čímž zvyšují míru prokliku.

Recenze na google

Pokud máte vytvořený profil na Google Moje Firma, můžou zde zákazníci hodnotit váš obchod. Recenze se zobrazují vedle vašeho profilu ve vyhledávání a v mapách.

Recenze na Heurece

Recenze na všech zbožových srovnávačích určují celkové hodnocení e-shopu a jsou jedním z kritérií, podle kterých si zákazník vybírá kde nakoupí. Na heurece funguje certifikát ověřeno zákazníky, který s sebou přináší mnoho výhod. Jednou z nich je možnost si ho umístit na web a dát tak najevo nově příchozím zákazníkům, že kvalita vašich služeb je na vysoké úrovni. Recenze na heureku můžou přidávat všichni vaši zákaznici po doručení dotazníku.

Recenze na Zboží.cz

Obdobě jak na heurece i zde hodnotí vaše služby zákazníci, kteří nakoupili. Kromě zákazníků, kteří nakoupili můžou přispět recenzí i ostatní přihlášení uživatelé pod účtem Seznamu. Pro maximalizaci získaných recenzí je doporučováno implementovat standartní měření konverzí.

Recenze na Favi

I na favi lze sbírat recenze produktu a obchodu. Výsledné hodnocení se zobrazuje ve výpisu produktů, konkrétní recenze pak na jeho detailu. Pro hodnocení obchodu jsou k dispozici pouze výsledné hodnoty. Získaný certifikát si můžete umístit na svůj web. Mezi hlavní výhody favi extra patří zvýhodnění produktů při řazení a přednostní propagace dobře hodnocených produktů v rámci jejich marketingu.

Biano

Pro sběr recenzí na biano je nutné aktivovat Biano Star. Tento nástroj shromažďuje recenze a fotografie zakoupených výrobků i hodnocení celého obchodu. Výhoda hodnocení produktů je podobně jako na favi zvýšení viditelnosti produktů.

Glami

Na zbožovém srovnávači glami můžete získat certifikát Glami TOP. Ten se zobrazuje u vašich produktů ve výpisu kategorií. Na stránce obchodu jsou pak přehledně zobrazeny jednotlivé recenze konkrétních produktů a přehled jednotlivých oblastí, které zákazníci hodnotili.

 
Kromě toho existuje velký počet webů, na kterých lze vkládat recenze nebo které samy hodnotí služby jednotlivých subjektů. Proto je potřeba neustále sledovat jednotlivé recenze, reagovat na ně a neustále vylepšovat své služby.
Filip Szymanik

Filip Szymanik

Filip je náš odborník na obsahovou přípravu webů, portálů a e-shopů. Miluje SEO, tvorbu webových struktur a pilování produktových kategorií a parametrů. Exceluje také v tvorbě analýz klíčových slov. Ve volném čase rád chodí po horách, běhá a plave. Relaxuje při poslechu hudby nebo u nějakého dobrého seriálu.

Doporučujeme

Související články

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon