Linkbuilding dle Zdeňka Dvořáka: Naše dojmy ze školení
Lenka Stehlíková 13.10.2023 | 4 min
Dne 26. září jsem měla to štěstí zúčastnit se celodenního školení o linkbuildingu pod vedením Zdeňka Dvořáka, odborníka na SEO. Jak to vypadalo a co jsme si odnesli?
Školení linkbuilding
Dne 26. září jsem měla to štěstí zúčastnit se celodenního školení o linkbuildingu pod vedením Zdeňka Dvořáka z Linki, odborníka na SEO. Zdeňkova příjemná komunikace, ochota a trpělivý přístup po celou dobu školení byly neocenitelné a celý den byl nabitý zajímavým a užitečným obsahem pro začátečníky i pokročilé.Linkbuilding je klíčovou součástí SEO (Search Engine Optimization), která spočívá v získávání a vytváření zpětných odkazů na webovou stránku. Tímto procesem se zvyšuje autorita a relevance obsahu pro vyhledávače, což v konečném důsledku pomáhá posunout webovou stránku na vyšší pozice v organických výsledcích vyhledávání. Zpětné odkazy také ovlivňují proces crawlingu, což znamená pravidelné procházení obsahu webu vyhledávacími roboty. Tyto roboty systematicky vyhledávají nové odkazy v databázi existujících webových stránek a aktualizují ji o nově nalezené stránky.
Během školení jsme nejenom získali teoretické znalosti, ale také jsme se seznámili s praktickými ukázkami práce přímo v SEO nástrojích na existujících webových stránkách. Díky tomu jsme byli schopni lépe porozumět problematice linkbuildingu a ihned aplikovat získané rady. Zvláštní hodnotu představují dodatečné materiály k tématu, které doplňují informace ze školení.
Průběh školení
Úvodní část byla věnována základním konceptům linkbuildingu, strategickému uvažování a motivaci tvůrců webových stránek. Právě motivace jednotlivých tvůrců webu má významný vliv na volbu vhodné strategie tvorby zpětných odkazů. V linkbuildingové strategii je také důležitá efektivní práce s analýzou klíčových slov, analýzou konkurence a identifikací aktiv, tedy potenciálních partnerů pro spolupráci na vytváření zpětných odkazů.V další části školení jsme se více zabývali tím, jak by měly správné zpětné odkazy vypadat a kde by měly být umístěny, aby působily co nejpřirozeněji. Pro efektivitu linkbuildingu je klíčové, aby na naši stránku odkazovaly také externí weby. Stanovili jsme si jednoduchý checklist, který nám pomůže ověřit vhodnost webu pro spolupráci a umístění odkazu.
V závěrečné fázi školení jsme se naučili pracovat s novými SEO nástroji a jak je co nejefektivněji využívat při analýze a tvorbě zpětných odkazů. Při vyhodnocování dat z těchto nástrojů je důležité brát v úvahu, že některá čísla mohou být zkreslena různými vlivy. Málokdo ví, že tzv. spam může existovat nejenom v e-mailových schránkách, ale také ve vyhledávačích a na webových stránkách. Při analýze konkurence je tedy nezbytné vědět, jak identifikovat a vyfiltrovat takové nežádoucí prvky.
Celkově byla atmosféra během školení uvolněná, a měli jsme dostatek prostoru na pokládání dotazů. Zdeněk všechny dotazy zodpovídal s vysokým odborným zázemím, lidským přístupem a trpělivostí. Pokud máte zájem zjistit více o činnosti vaší konkurence nebo prostě jen zjednodušit svou práci a naučit se něco nového, rozhodně doporučuji přihlásit se na další školení.
Velice mě těší, že jsem měla možnost účastnit se školení s tak vášnivým a kompetentním lektorem. Děkuji!