Velký update Google vyhledávání: Srpen 2023

Miriam Trofimenková
Miriam Trofimenková 28.08.2023 | 3 min
Google uvedl novou verzi svého vyhledávacího algoritmu a plný efekt se očekává během dvou týdnů. Tyto novinky mohou ovlivnit i vaše umístění ve výsledcích vyhledávání. Poslední podobná aktualizace byla v březnu 2023.
Velký update Google vyhledávání: Srpen 2023
 

Google znovu aktualizuje své algoritmy, co to pro vás znamená?

Google pravidelně zavádí novinky ve svém vyhledávacím systému, aby zlepšil své služby. Ačkoli poslední velká změna byla v březnu 2023, nyní nás čekají další novinky. Víme, že vlastníkům webových stránek a e-shopů může toto znít složitě, proto vám rádi pomůžeme pochopit, co nová verze znamená pro vás.
 

Základní informace o aktualizaci:

  • Hlavním cílem novinky je lépe hodnotit relevanci obsahu na webových stránkách ve vyhledávači Google.
  • Změny nemusí mít vliv na váš web, ale mohou zlepšit nebo zhoršit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. Důležité je sledovat výkonnost vašich stránek a přizpůsobovat se.
  • Pokud se výkon vašeho webu sníží po aktualizaci, nemusí to nutně znamenat problém s vaším webem či jeho obsahem.
 

Co to znamená pro vás?

Nové verze vyhledávání od Googlu chtějí přinášet uživatelům co nejrelevantnější a kvalitní výsledky. To může ovlivnit vaše umístění ve výsledcích a tím pádem návštěvnost vašeho webu. Díky této informaci můžete lépe rozumět příčinám změn ve vašich výsledcích a zjistit, zda se jedná o důsledek vašich akcí nebo změny ze strany Googlu.
 

Jak reagovat na možné negativní dopady?

Pokud zaznamenáte pokles návštěvnosti po aktualizaci a nevidíte žádné zlepšení, zaměřte se na kvalitu obsahu vašeho webu. Prozkoumejte váš web z pohledu návštěvníka. Je váš obsah originální a užitečný? Je snadno srozumitelný? Pokud máte pochyby, zeptejte se lidí v okolí a inspirujte se u konkurence.
 
Dle doporučení Googlu by měl obsah splňovat kritéria kvality, originality a atraktivity. Pokud splníte tato kritéria, máte větší šanci na lepší umístění ve vyhledávání. Google nabízí seznam otázek, které vám mohou pomoci zkvalitnit obsah na vašem webu.

Zdroje:

Miriam Trofimenková

Miriam Trofimenková

Miriam se věnuje hlavně správě a tvorbě obsahu pro sociální sítě. Přemýšlí, nad tím jak videa a fotky správně zakomponovat do komunikace dané značky a jak vše správně podpořit dobrým copy. Díky jejímu širokému záběru se nezalekne ani PPC či SEO optimalizací a dokáže rychle reagovat na měnící se trendy. Svůj ideální den začíná s knihou v ruce a končí na rockovém koncertu.

Doporučujeme

Související články

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon