Proč zahrnout Pinterest do své strategie

Performance
Šárka Doleželová
Šárka Doleželová 24.05.2023 | 4 min
Přemýšlíte o rozšíření reklamních kanálů a máte vizuálně zajímavý obsah? Dejte šanci Pinterestu. Jedná se o inspirativní sociální síť, která slouží jako virtuální nástěnka. Lidé si zde chodí pro inspiraci např. na recepty, vybavení bytu, outfity a cokoliv dalšího vás napadne. Proč by vás jako firmu měla tato sociální síť zajímat? Pojďme se na to podívat blíže.
Proč zahrnout Pinterest do své strategie

Kdo je na Pinterestu?

Dle statistik je celosvětově na Pinterestu aktivních okolo 450 milionů uživatelů, z čehož přibližně 70 % jsou ženy. V České republice jsou statistiky podobné, z aktivních 1,65 milionů uživatelů jsou z 80 % ženy. Převážně si sem lidé chodí pro nákupní tipy a ze 48 % uživatelů zde i nakoupí. 

Jak Pinterest funguje?

Ihned po založení účtu můžete vytvářet obsah. Publikace a plánování jednotlivých příspěvků probíhá přímo v prostředí Pinterestu, není nutné využívat další nástroje. Příspěvkům se zde říká tzv. piny (od slova špendlík), které se připínají do tematických nástěnek. Pokud máte osobní profil, můžete vytvářet 2 typy příspěvků, a to statické piny nebo nápadové piny (podobné jako stories na Instagramu). A pokud máte firemní profil, máte daleko více možností. Můžete vytvářet i videopiny, rozšířené piny (automaticky synchronizuje informace z vašeho webu, jako např. produktové piny) a piny sbírek. K samotným pinům náleží taky poutavý nadpis, popis a hashtagy. 

Možnosti cílení kampaní

  • Pinterest tag - díky němu můžete cílit na návštěvníky vašeho e-shopu, uživatele kteří již nakoupili a tak podobně
  • Demografické a geografické cílení
  • Zájmy
  • Podobná publika - můžete oslovit nové uživatele, kteří se chovají podobně jako někteří z vašich vytvořených publik
  • Zařízení - můžete zde dokonce cílit na konkrétní operační systém, jeho verze či model zařízení
  • Umístění - můžete vybrat, zda se vaše reklamy budou zobrazovat na domovské stránce, ve výsledcích vyhledávání nebo v souvisejících pinech
  • Klíčová slova - zahrnutím nebo vyloučením klíčových slov můžete cílit na lidi, kteří vyhledávají na Pinterestu konkrétní vyhledávací dotazy
  • Rozšířené cílení - jedná se o automatické cílení na uživatele, kteří hledají podobná klíčová slova či zájmy

Cíle kampaní

Struktura kampaní na Pinterestu je stejná, jako v ostatních reklamních systémech. Struktura je tedy následující - kampaň > reklamní sada > reklama. Aktuálně máte na výběr z 5 cílů kampaní:
  • Povědomí o značce
  • Zobrazení videa
  • Zvažování 
  • Konverze
  • Katalogový prodej

Formáty reklam

  • Statický pin
  • Carousel
  • Video
  • Sbírky
  • Nákupy

Hlavní výhody Pinterestu

Levnější reklama oproti konkurenci

V porovnání např. s Facebookem je reklama na Pinterestu levnou záležitostí, hlavně díky relativně malému počtu inzerentů. Zároveň nejste omezeni žádným minimálním rozpočtem, který do kampaně musíte investovat.

Zvýšení návštěvnosti vašeho e-shopu

Pinterest má hlavní výhodu v tom, že z příspěvku se lidé prokliknout přímo na vaši webovou stránku. Díky tomu můžete na své stránky levně a jednoduše přivádět nové potenciální zákazníky. 

Podpora prodeje

Lidé na Pinterestu primárně hledají nové nápady na nové produkty či služby. Pokud tedy najdou to, co hledají, jsou připraveni nakoupit. Pinterest je jedna z nejlepších sociálních platforem pro prodej a konverze.

Dlouhá životnost příspěvků

Dle statistik je průměrná životnost jednoho příspěvku na Pinterestu 3,5 měsíce (hlavně díky repinům), což je mnohem déle, než příspěvky na jiných sociálních sítích (např. životnost jednoho příspěvku na Facebooku je průměrně 1,5 hodiny, na Twitteru přibližně 20 minut).

Pinterest Analytics

Díky Pinterest Analytics máte přehled o úspěšnosti vašich příspěvků, statistiku návštěvnosti, sociodemografické údaje atp.
 

Tak co, přesvědčili jsme vás a zvažujete založení firemního profilu na Pinterestu?

Přečtěte si náš článek s návodem, jak na to.
 
Šárka Doleželová

Šárka Doleželová

Šárka je nadšenec do sociálních sítí, obsahu a využívání umělé inteligence. Našemu týmu dodává přehled v nejnovějších trendech, které hýbou marketingovým světem. Na práci ve Fordigy ji nejvíc baví různorodost klientů a také to, že se každý den naučí něco nového. Volný čas ráda tráví v přírodě, s přáteli, u knížky nebo dobrého filmu.

Doporučujeme

Související články

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon