Jak jsme využili informace o cestě zákazníka k tvorbě e-mailové strategie:
Digitální strategie pro e-shop s bazény
o projektu
Podívejte se, jak jsme pro e-shop s bazény namysleli e-mailovou strategii, kterou jsme pomohli rozptýlit obavy zákazníků z nákupu.
Jaký problém zákazníci řeší?
Nákup zapuštěného bazénu je ve většině případů velká investice, a proto není divu, že zákazníci prozkoumávají všechny možnosti a sbírají informace, čímž se prodlužuje rozhodovací proces.
Cíle
Analýzou zákaznické cesty jsme zjistili, že potenciální zákazníky společnosti Albixon brzdí v nákupu nejrůznější obavy. Zjistili jsme, které obavy jsou nejčastější, a získané informace využili ke tvorbě článku s názvem “10 důvodu, proč se nebát pořídit si bazén”. Poskytnutím relevantních informací a argumentů jsme se snažili tyto obavy zmírnit.
Pro zákazníky i klienta jsme chtěli udělat víc, a proto jsme vymysleli navazující direkt marketingovou strategii. Cílem tak nebylo jen postupně rozptýlit obavy zákazníků, ale taky udržet značku Albixon v paměti potenciálního zákazníka.

Navazující e-mailová strategie
Jak poskytnout zákazníkům hodnotný obsah, a zároveň od nich získat kontaktní údaje, se kterými může klient pracovat dál?
Na stránky, které obsahovaly slovo bazén nebo konkrétní typ bazénu, jsme umístili pop-up. Na tento pop-up jsme navázali e-mailovou automatizaci, jejímž cílem bylo zasílat potenciálním zákazníkům sérii e-mailů, ve kterých jsme postupně představili 10 důvodů, proč se nebát pořídit si bazén.

Zpracování
Výsledkem je robustní automatizace, která obsahuje 10 navazujících e-mailů, přičemž pro každý z nich bylo nutné vytvořit e-mailovou šablonu s vlastním obsahem. Automatizace na sebe navazovala dle podmínek, jestli už zákazník po obdržení e-mailu nakoupil, nebo nikoliv. E-maily pokračovaly až do chvíle, pokud zákazník nenakoupil, ovšem skončila posledním 10. e-mailem.
E-mailový marketing je často ovlivněný taky e-mailovými schránkami příjemců. Abychom udrželi profesionalitu a maximální komfort při procházení obsahu, je opravdu důležité, aby se e-maily zobrazovaly správně. Navrhli jsme tedy e-mailovou šablonu, která se bohužel zobrazovala tak, jak bylo zamýšleno, pouze ve schránkách Gmailu. V schránkách jiných poskytovatelů, jako je Seznam či Outlook, se šablona zobrazovala chybně a prvky byly zpřeházené. Toto je bohužel obligátní úskalí různých inboxů. Je to tedy pracnější, ale vyřešit se to samozřejmě dá.
Řešením bylo udělat 2 větve hned na začátku automatizace, kde je podmínka, zda má daný uživatel schránku Gmail. Pokud ne, uživatel propadl do 2. větve, kde je šablona zjednodušená a upravena tak, aby se i v těchto schránkách zobrazovala správně.
