5násobný nárůst návštěvnosti kamenné prodejny:
Za pomocí online podpory

o projektu

Naše práce na prodejně klienta se sportovními potřebami je ideální ukázkou toho, jak můžou online nástroje pomoci offline světu. Díky vhodně nastaveným online kampaním se nám podařilo výrazně zvýšit návštěvnost a obrat kamenné prodejny. Podívejte se s námi, jakou strategii jsme zvolili.

 

Klient a prodejna

Společnost Fitham se na nás obrátila s cílem zvýšit návštěvnost jejich jediné kamenné prodejny na Slovensku, která se potýkala s nízkým počtem návštěv. Její hlavní nevýhodou je totiž umístění v relativně nevýhodné lokalitě mimo centrum, kam se dá dostat pouze autem. Tato poloha ztěžuje náhodné návštěvy ze zvědavosti, které by mohly nastat třeba během procházek.

Na prodejně se nachází široké portfolio produktů, od běžeckých pásů, přes elektrokola až po fitness pomůcky.

Case

Jak online pomáhá offlinu

Cíl a strategický přístup

Primárním cílem bylo zvýšit tržby prodejny a související návštěvnost. Spolu s klientem jsme vypracovali ambiciózní plán odhadovaných měsíčních tržeb pro následujících šest měsíců. Na základě tohoto plánu jsme vypočítali potřebný počet měsíčních návštěv, které jsou nezbytné pro dosažení stanovených cílů tržeb. 

Na našich strategických týmových poradách jsme průběžně řešili cílení kampaní a několik týdnů probíhalo testování různých kreativ a publik, abychom odhalili nejideálnější nastavení.

Pro propagaci prodejny jsme se rozhodli využít Google Ads a Facebook. Zaměřili jsme se strategicky na sportovce ve městě, kde prodejna sídlí, a na oblasti v okolí této prodejny, fitness center, rehabilitačních center, nemocnic a podobných zařízení.

Case
 

Použité metodiky

Na základě nasbíraných dat a předchozích porad jsme se rozhodli upravit strategii na Google Ads, proto jsme vytvořili novou PMAX kampaň, která se zaměřuje na maximální efektivnost, display kampaně zaměřené na akvizici i remarketing a video kampaně. Tyto kampaně byli doplněny searchovými kampaněmi na relevantní klíčová slova.

Akviziční kampaně využívali vlastní seznamy relevantních klíčových slov. Do remarketingových kampaní byli využity seznamy publik, mezi ktoré patřili samozřejme návštěvníci webu, historický zákazníci či e-mailová databáze.

Cíle kampaní byly různé - velká část kampaní vedla lidi přímo na web a zvyšné kampaně cílili na proklik přímo do navigace Google Maps k prodejně. 

Tyto kampaně byly doplněny akvizičními a remarketingovými kampaněmi na Facebooku. Akviziční kampaně opět cílili na relevantní zájmy uživatelů a související lokality, a remarketingové kampaně tradičně na návštěvníky webu a na návštěvníky cílové stránky, kam jsme lidi vodili z akvizičních kampaní.

 

Výsledky

5násobný nárůst návštěvnosti

I když byl náš původní plán odhadovaných tržeb a návštěv hodně ambiciózní, podařilo se nám dosáhnout až 5násobně větší počet návštěv, než byl před spuštěním propagace. Kampaň na prodejnu běžela od srpna 2023 do března 2024. Před zahájením kampaní navštívilo prodejnu průměrně 30 lidí týdně, a v čase spuštěných kampaní dosahovali návštěvy 5násobek.

O tom, že se nám podařilo dlouhodobě zvýšit povědomí o prodejně svědčí to, že i v současnosti (léto 2024) je prodejna průměrně na 120 návštěvách týdně. Zpočátku probíhalo počítaní návštěv ručně, co ale postupem času přestalo být udržitelné a tak se počítání návštěv zautomatizovalo nakoupením laserových počítadel.

Díky našim kampaním se nám rovněž podařilo zvýšit tržby prodejny až 3násobně.

Case
 

 

Doporučujeme

Případové studie
arrow icon