Test článku - Nativní vs. programatická reklama: která má větší efekt a proč byste měli používat obě?

Performance
Ondřej Pešák
Ondřej Pešák 10.05.2023 | 20 min
Boj o pozornost zákazníků je pro podnikatele v internetovém obchodě naprostá nutnost. Vedle klasické programatické (bannerové) reklamy můžete svou cílovou skupinu zaujmout také pomocí nativní reklamy. Jaký je mezi nimi rozdíl a kdy použít kterou?
Test článku - Nativní vs. programatická reklama: která má větší efekt a proč byste měli používat obě?

Programatická vs. nativní reklama

Programatická (bannerová) reklama je reklama ve formě bannerů. Ty se zobrazují návštěvníkům libovolných e-shopů/webů na principu aukce. Přestože se celý proces odehrává v reálném čase (a tedy velmi rychle), zasahuje do něj mnoho faktorů. Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne: 1. vyšší částku za zhlédnutí reklamy a 2. kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu

1. Programatická vs. nativní reklama

Programatická (bannerová) reklama je reklama ve formě bannerů. Ty se zobrazují návštěvníkům libovolných e-shopů/webů na principu aukce. Přestože se celý proces odehrává v reálném čase (a tedy velmi rychle), zasahuje do něj mnoho faktorů. Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne: 1. vyšší částku za zhlédnutí reklamy a 2. kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu

2. Programatická vs. nativní reklama

Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne:
  • vyšší částku za zhlédnutí reklamy
  • kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu
Země EU Limit Základní sazba DPH
Itálie 35 000 EUR 22 %
Česká republika 100 000 EUR 21 %

Bannerová reklama – jak na ni?

Z výše uvedených čísel by se mohlo zdát, že se vyplatí veškerou pozornost a zdroje směřovat pouze do nativní reklamy. Ve skutečnosti vám ale bude nejlépe fungovat kombinace obojího. Díky nativní reklamě totiž získáte relevantní publikum, na které můžete následně cílit právě prostřednictvím bannerů.
 
Je možné se registrovat k platbě DPH i dobrovolně?

Pokud třeba máte e-shop s fototechnikou, nalákejte fotografy na článek o nejnovějších vychytávkách ve světě fotografie. Pokud jim nabídnete kvalitní obsah, upoutáte jejich pozornost a zároveň získáte data o potenciálních nakupujících. Na ty pak pomocí bannerů můžete cílit konkrétní nabídku. Pokud v obou krocích trefíte obsah sdělení, těšte se na vysoké konverze.

Performance | 4 min

Proč zahrnout Pinterest do své strategie

24.05.2023
Proč zahrnout Pinterest do své strategie

Nadpis h4

Vzorový text.
Vzorový text pokračování.
 
text test
Ondřej Pešák

Ondřej Pešák

Ondra je lídrem týmu Fordigy. Jeho doménou jsou byznysové a marketingové strategie. Skvěle si s ním pokecáte o svém byznysu a vždycky si z rozhovoru odnesete tuny užitečných poznámek. Je postrachem všech flipchartů a tabulí, protože kdykoliv se potkáte, vždycky vám něco užitečného nakreslí a znázorní. Ve volném čase cestuje, hraje šachy, věnuje se historickému šermu a fotí vesmír.

Držte krok s trendy digitálního marketingu

Pravidelný přísun znalostí, tipů a sem tam i akcí přímo ve vaší schránce.

arrow icon