Test článku - Nativní vs. programatická reklama: která má větší efekt a proč byste měli používat obě?
Performance

Ondřej Pešák 10.05.2023 | 20 min
Boj o pozornost zákazníků je pro podnikatele v internetovém obchodě naprostá nutnost. Vedle klasické programatické (bannerové) reklamy můžete svou cílovou skupinu zaujmout také pomocí nativní reklamy. Jaký je mezi nimi rozdíl a kdy použít kterou?

Programatická vs. nativní reklama
Programatická (bannerová) reklama je reklama ve formě bannerů. Ty se zobrazují návštěvníkům libovolných e-shopů/webů na principu aukce. Přestože se celý proces odehrává v reálném čase (a tedy velmi rychle), zasahuje do něj mnoho faktorů. Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne: 1. vyšší částku za zhlédnutí reklamy a 2. kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu1. Programatická vs. nativní reklama
Programatická (bannerová) reklama je reklama ve formě bannerů. Ty se zobrazují návštěvníkům libovolných e-shopů/webů na principu aukce. Přestože se celý proces odehrává v reálném čase (a tedy velmi rychle), zasahuje do něj mnoho faktorů. Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne: 1. vyšší částku za zhlédnutí reklamy a 2. kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu2. Programatická vs. nativní reklama
Zjednodušeně ale prostor vyhrává ten inzerent, který nabídne:- vyšší částku za zhlédnutí reklamy
- kvalitní a relevantní obsah pro konkrétního návštěvníka e-shopu/webu
Země EU | Limit | Základní sazba DPH |
---|---|---|
Itálie | 35 000 EUR | 22 % |
Česká republika | 100 000 EUR | 21 % |
Bannerová reklama – jak na ni?
Z výše uvedených čísel by se mohlo zdát, že se vyplatí veškerou pozornost a zdroje směřovat pouze do nativní reklamy. Ve skutečnosti vám ale bude nejlépe fungovat kombinace obojího. Díky nativní reklamě totiž získáte relevantní publikum, na které můžete následně cílit právě prostřednictvím bannerů.Je možné se registrovat k platbě DPH i dobrovolně?
Pokud třeba máte e-shop s fototechnikou, nalákejte fotografy na článek o nejnovějších vychytávkách ve světě fotografie. Pokud jim nabídnete kvalitní obsah, upoutáte jejich pozornost a zároveň získáte data o potenciálních nakupujících. Na ty pak pomocí bannerů můžete cílit konkrétní nabídku. Pokud v obou krocích trefíte obsah sdělení, těšte se na vysoké konverze.
Nadpis h4
Vzorový text.
Vzorový text pokračování.
Vzorový text pokračování.
text test